24 تیر 1393
شماره خبر: 125880

مسابقه بزرگ کتابخوانی در نظرآباد برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی


مسابقه بزرگ کتابخوانی در نظرآباد برگزار می‌شود


مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرآباد گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در این شهرستان برگزار می‌شود.
رضا رنجبر کهن اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز ایران اسلامی ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه مطالعه به ویژه در میان نسل جوان است. وی تصریح کرد: به طور قطع کتابخوانی یکی از مهم‌ترین پایه‌های کارها و فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌آید و برای رفع دغدغه‌های مقام عظمای ولایت در حوزه افزایش بصیرت و آگاهی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب، باید برنامه‌ریزی مناسب در همه بخش‌های فرهنگی به ویژه توسعه فرهنگ کتابخوانی داشته باشیم. این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در نظرآباد مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی در این راستا در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرآباد قرار دارد، گفت: پیرو رهنمودها و فرمایشات مقام عظمای ولایت و نام‌گذاری سال جاری با عنوان اقتصاد، فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، مدیریت ارشد شهرستان چند برنامه‌ را به طور ویژه در دستور کار قرار دارد. رنجبر کهن افزود: به عنوان نمونه بخش مهمی از زمان جلسات شورای فرهنگ عمومی نظرآباد که با حضور امام جمعه و همچنین عالی‌ترین مقام اجرایی در این شهرستان برگزار می‌شود، به این موضوع اختصاص دارد. وی بیان داشت: همچنین مصوبه مهم تدوین کتابی با موضوع عنوان سال جاری در همین شورا مطرح و به تصویب رسید و اداره ارشاد نظرآباد اجرای این مصوبه را با جدیت در دستور کار قرار دارد. رنجبر کهن گفت: در این راستا در تلاش هستیم تا مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع نام امسال در نظرآباد برگزار کنیم که مقدمات کار در حال انجام است.
مشارکت 8 نویسنده نخبه نظرآباد در تدوین 2 کتاب
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرآباد افزود: در حال حاضر تدوین 2 کتاب یکی با عنوان اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی و دیگری فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در دستور کار این اداره قرار داشته تدوین کتاب‌های فوق نیز بر عهده 8 نویسنده نخبه شهرستان نظرآباد است. رنجبر کهن بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این 2 کتاب در تیراژ هر کدام 5 هزار جلد در مرداد ماه سال جاری منتشر شده و به صورت رایگان در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و آموزشی نظرآباد توزیع می‌شود. وی افزود: محتوای این 2 کتاب به عنوان منبع سئوالات مسابقه بزرگ کتابخوانی استفاده شده و این مسابقه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با حضور گسترده دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و به طور کلی عموم علاقه‌مندان به موضوعات فرهنگی و کتابخوانی در نظرآباد برگزار می‌شود. مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرآباد در پایان گفت: تدوین 2 کتاب اقتصاد، فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی در مراحل پایانی قرار داشته و در تلاش هستیم تا مرداد ماه سال جاری این کتاب به صورت گسترده در مراکز علمی،‌ آموزشی و فرهنگی در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود