29 آبان 1390
شماره خبر: 2485

فرماندار نظرآباد:توسعه کتابخوانی نیازمند فرهنگ سازی‌های کلان است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فرماندار نظرآباد:توسعه کتابخوانی نیازمند فرهنگ سازی‌های کلان است

فرماندار شهرستان نظرآباد گفت: توسعه کتابخوانی در بین مردم جامعه نیازمند فرهنگ سازی‌های کلان است.
سیدابراهیم کسائیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین نسل امروز و به ویژه نوجوانان یکی از ضروریاتی است که باید از سوی مسئولان انجام شود.
وی با اشاره به این که امروز سطح مطالعه کتاب در بین جوانان و نوجوانان از استانداردهای جهانی پایین‌تر است، افزود: متأسفانه امروز فرهنگ کتاب و کتابخوانی به دست فراموشی سپرده شده است و نسل امروز زمان بسیار کمی را برای مطالعه کتاب در نظر می‌گیرند.
این مسئول با تأکید بر این که مطالعه کتاب می‌تواند در رشد اجتماعی و علمی کشور بسیار تأثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از مهم‌ترین ضروریاتی است که باید مورد توجه مسئولان به ویژه مدیران فرهنگی باشد.
کسائیان با اعلام این که در شهرستان نظرآباد باید کتابخانه‌های عمومی با رشد مواجه شود، تصریح کرد: البته باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که منابع کتب نیز در کتابخانه‌ها به طور کامل بوده و مراجعه کنندگان بتوانند تمامی کتب مورد نظر خود را پیدا کنند.
وی یکی دیگر از راهکارهای اساسی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی را در این شهرستان راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار عنوان کرد و گفت: این اقدام می‌تواند تأثیرگذارترین امر در ارتقای فرهنگ کتابخوانی باشد.
فرماندار شهرستان نظرآباد ادامه داد: والدین باید کودکان خود را از دوران طفولیت با این یار همیشگی آشنا کرده و بر دوستی مداوم فرزندان خود با کتاب تأکید داشته باشند.
کسائیان اظهار داشت: در این راستا والدین باید کتاب را به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاها در سبد خانواده قرار دهند و براساس نیاز هر ماه کتابی را خریداری و به فرزندان خود هدیه کنند.وی افزود: راه‌اندازی نمایشگاه‌های کتاب نیز یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در بین نسل امروز انجام داد و آنان را ترغیب و تشویق به خواندن کتاب کرد.
نمایشگاه کتاب شهرستان نظرآباد در کتابخانه عمومی امام صادق (ع) دایر شده به مدت یک هفته آماده پذیرای علاقمندان است.



منبع: فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود