12 مهر 1391
شماره خبر: 12603

ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی مداحان و صدور کارت شناسایی برای آنها

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی مداحان و صدور کارت شناسایی برای آنها

سپیدار آنلاین: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز تشکیل بانک اطلاعاتی مداحان و صدور کارت شناسایی برای آنها به منظور ساماندهی هرچه بیشتر جامعه مداحان را ضروری دانست.
حجت الاسلام سید عباس مسعودی در همایش بزرگ مداحان و ستایشگران شورای مذهبی استان البرز اظهار داشت: تشکیل همایش بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی مدح و مداحی در کشور صورت گرفته است. وی هدف از برگزاری همایش را شناسایی مداحان استان، تشکیل بانک اطلاعات ویژه مداحان، برنامه ریزی در جهت ارتقای سطح دانش مداحان در حوزه های معارف دینی و قرآنی، احکام اسلامی و مسائل سیاسی عبادی و همچنین برنامه ریزی در خصوص ارائه آموزش ها و سطح بندی آموزش ها در رده های مقدماتی، میانی تکمیلی و نهایتا صدور کارت شناسایی برای مداحان عنوان کرد. حجت لاسلام مسعودی صدور کارت شناسایی برای مداحان را گامی موثر در ساماندهی کمی و کیفی جامعه مداحان استان دانست تا خدائی نکرده فرد یا افرادی از نام و نشان مداحی سوء استفاده به عمل نیاورند.
شعور مذهبی در کنار شور مذهبی مورد توجه باشد
وی با اشاره به اینکه بیشترین فضا و موقعیت مناسب در محافل و مجالس مذهبی در اختیار مداحان است تاکید کرد: مداحان باید توجه داشته باشند در کنار شورمذهبی، شعور مذهبی نیز مد نظر قرار گیرد. وی گفت: درحال حاضر بیش از 2 هزار مداح در سطح استان فعالیت دارند که 50 درصد آنها ساماندهی شده اند. مدیرکل ادار تبلیغات اسلامی استان البرز از انتخاب اعضای کانون مداحان استان با برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: شاخه های شهرستانی کانون مداحان نیز فعال شده اند. حجت الاسلام مسعودی از همه مداحان فعال در استان خواست تا با مراجعه به دفاتر ادارات تبلیغات اسلامی نسبت به تشکیل پرونده و طی مراحل برای صدور کارت شناسایی اقدام کنند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود