19 مرداد 1393
شماره خبر: 127087

رشد تمدن در سایه قلم و اندیشه است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

رشد تمدن در سایه قلم و اندیشه است


معاون امور حقوقی, پارلمانی و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رشد تمدن در سایه قلم و اندیشه است, گفت: برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها در استان البرز جای تقدیر و تشکر دارد.
حسین نوش آبادی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان البرز با تسلیت شهادت شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها در استان البرز جای تقدیر و تشکر دارد. وی افزود: از همت والای اهالی رسانه و تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در برگزاری این جشنواره تشکر می‌کنم. معاون وزیر ارشاد تاکید کرد: آثار این حضور برای اهالی رسانه و جامعه بزرگ استان بزرگ البرز بسیار ارزشمند است. وی با اشاره به اهمیت قلم در قرآن و قسم خداوند متعال به آن تصریح کرد:خداوند متعال 2سوره از قرآن را به نام قلم نامگذاری کرده و سوگند خدا سوگندی ویژه است و قلم می تواند سرنوشت بشر را تغییر بدهد.
نوش آبادی بیان کرد: در طول تاریخ هرجا تمدنی رشد کرده در سایه قلم و اندیشه بوده است. وی افزود: تمدن ماندگار تمدن مکتوب است و انتقال میراث و تمدن از طریق کتاب صورت می گیرد. نوش آبادی گفت: ارزش قلمی که در دست عالمان است از خون شهید بالاتر است. معاون وزیر ارشاد به سوره نبا اشاره کرد و افزود: این سوره به معنی خبر است اگرچه منظور از این خبر، خبر بزرگ قیامت است اما به هرحال نام این سوره برای اهالی خبر و رسانه اهمیت فراوانی دارد. نوش آبادی تصریح کرد: خبرنگاران نباید در بیان خبر به مسائل حاشیه ای بپردازند و باید در مقابل کسانی که حرف و انتقاد دلسوزانه دارند منعطف باشند و در مقابل بدخواهان, قوی و با قدرت عمل کنند. وی گفت: افرادی که درعرصه خبر کار می‌کنند باید حرف حقیقت، اطلاعات واخبار مبتنی بر صداقت را بیان کنند. معاون وزیر ارشاد اظهار کرد: امانتداری و انصاف درخبر از جمله مورادی است که تمامی اصحاب رسانه باید آن را سرلوحه کارخود قرار دهند. نوش آبادی با اشاره به این که همبستگی باید مورد توجه تمام خبرنگاران قرار گیرد افزود: همه رسانه ه موظف هستند با اطلاع رسانی درست مردم را به اصل نظام وآینده کشور امیدوار کنند وپیام آور اتحاد وهمدلی بین تمامی آحاد مردم باشند. وی خاطرنشان کرد: با بکارگیری روش های مناسب و استفاده از علم می توان بین سنت ومدرنیته آشتی برقرار کرد. معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: وظیفه رسانه بازگویی وبیان حقیقت است و خبرنگاران پرچم داران دولت هستند که باید دایه دار حق طلبی وحق جویی باشند. وی گفت: خبرنگاران موتور محرکه رسانه‌ها هستند و باید با آسیب های اجتماعی برخورد درست داشته باشند و نباید با بیان مشکلات، مردم را در مسیر بدبینی قرار دهند. نوش آبادی با بیان اینکه نباید عده ای با قلم فضا را آلوده کنند تصریح کرد: آنچه به پیشرفت جامعه کمک می کند آزادی فکرهاست.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود