15 مهر 1391
شماره خبر: 12773

برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن در کرج

سپیدار آنلاین: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام محمد امین رایمند در این خصوص اظهار داشت: مسابقات حفظ ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم با همکاری امامزادگان و موسسات فرهنگی و قرآنی شهرستان کرج برگزار می شود. وی تصریح کرد: این مسابقات در مقطع (شکوفه – بزرگسال) خواهران و برادران برگزار می شود. سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقات می توانند تا 25 مهرماه برای ثبت نام به امامزادگان، موسسات فرهنگی و قرآنی شهرستان کرج مراجعه کنند. وی با اشاره به ثبت نام این مسابقات بیان کرد: ثبت نام مسابقات قرآنی در 6 امامزاده شاخص کرج شامل امامزاده های حسن(ع)، طاهر(ع)، عبدا...(ع)، محمد(ع)، حیدر (ع) و امامزاده قاسم (ع) انجام می شود. رایمند با اشاره به ثبت نام در موسسات فرهنگی قرآنی افزود: دانشگاه خوارزمی، آل طاها، میقات القرآن، قرآن و عترت صاحب الزمان (عج)، تسنیم حصارک،حضرت بقیة ا...،فرهنگسرای علمی قرآنی تسنیم، سرای معصوم البرز، چشمه رضوان معرفت، جامعه القرآن و ... از موسسات فرهنگی و قرآنی شهرستان کرج است که شرکت کنندگان در این مسابقات می توانند برای ثبت نام به این مکان ها مراجعه کنند. وی ادامه داد: هماهنگی زمان و مکان برگزاری مسابقات بر عهده موسسات است.
تبیین محورهای کنگره امام سجاد (ع)
سید عباس یاهو در خصوص برگزاری کنگره ملی اما سجاد (ع) اظهار داشت: برای بالا بردن سطح علمی این کنگره برنامه های ویژه در سطح آموزش و پرورش و دانشگاه و حوزه علمیه برگزار می شود. مشاور مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: علاقمندان به ویژه نخبگان ، دانشجویان ،اساتید حوزه ، طلاب می توانند مقالات خود را تا بهمن ماه سال جاری به آدرس دبیرخانه کنگره ارسال کنند. وی زمان ارسال آثار به دبیرخانه را تا پایان بهمن ماه عنوان کرد و گفت: سال گذشته در استان البرز اولین کنگره علمی امام زمان عصر(عج ) در شهرستان کرج برگزار شد. یاهو در خصوص محورهای مقالات برای این کنگره تصریح کرد: امام سجاد (ع) و عرفان اسلامی، حقوق طبیعی از دیدگاه امام سجاد (ع) ، حقوق انسان در فرهنگ اسلامی با نگاه به رساله حقوق امام سجاد، بررسی جایگاه صحیفه سجادیه در فرهنگ اسلامی، شیوه تبلیغ در سیره امام سجاد (ع)، نقش دعا در سلامت روحی انسان با نگاه به صحیفه سجادیه از محورهای این کنگره هستند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود