3 شهریور 1393
شماره خبر: 128058

راه اندازی 110 پایگاه سلامت و ورزش در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

راه اندازی 110 پایگاه سلامت و ورزش در استان البرز


رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از راه اندازی 110 پایگاه سلامت و ورزش در سطح مدارس استان در روزهای آینده خبرداد.
ˈوصی الله شاهمرادیˈ با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای سال تحصیلی آینده، افزود: آموزش و پرورش استان البرز با همکاری شهرداری کلانشهر کرج برای سال تحصیلی آینده (94-93) و برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال تحصیلی، اقدام به راه اندازی این پایگاه ها می کند. وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح در شیفت مخالف مدارس که فضای مدرسه خالی از دانش آموزان است، درهای مدارس بر روی شهروندان بازاست و انواع آموزه های شهروندی همچون بحث فضای سبز، جداسازی زباله از مبدا، حقوق شهروندی، اخلاق شهروندی، زندگی آپارتمان نشینی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوع کنترل خشم، هیجان، استرس و ترافیک در این پایگاه ها توسط کارشناسان آموزش و پرورش و شهرداری آموزش داده می شود. وی گفت: همچنین در اجرای این طرح که بودجه آن توسط شهرداری تامین می شود، وسایل و تجهیزات ورزشی از قبیل توپ و تور در مدارس نصب خواهد شد. شاهمرادی، آموزش حدود 500 نفر از مدیران مدارس ابتدایی در قالب کارگاههای آموزشی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سه حیطه فرزندپروری، مهارت های زندگی و آشنایی با عوارض و آسیب های اعتیاد را از دیگر فعالیت های این حوزه برای سال تحصیلی آینده دانست که هم اکنون در حال اجرا است. وی بیان داشت: در روزهای آینده تفاهم نامه ای با اداره کل دادگستری استان البرز منعقد می شود تا از متخصصین و کارشناسان دادگستری در زمینه های مختلف حقوق شهروندی در مدارس برای اولیاء، دانش آموزان و همکاران فرهنگی در قالب سخنرانی استفاده شود. رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز همچنین انعقاد تفاهم نامه ای دیگر با نیروی انتظامی را برای استفاده از کارشناسان آنها در خصوص بحث آسیب های سایبری و آسیب های انتظامی و مواد مخدر برای دانش آموزان مقطع متوسطه را از دیگر برنامه های پیش روی سال تحصیلی آینده دانست.
آموزش بیش از 51 هزار نفر از والدین
شاهمرادی در ادامه به فعالیت های سال تحصیلی گذشته این بخش اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته 51 هزار و 700 نفر از والدین در زمینه های مختلف پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش داده شدند و همچنین هشت هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش استان البرز نیز در سه حیطه ارتباط موثر با دانش آموز، مهارتهای زندگی و آشنایی و پیشگیری اولیه از اعتیاد برگزار شد. وی بیان داشت: در سال تحصیلی گذشته براساس مستندات و بررسی های به عمل آمده از بین نهادها و سازمان های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اداره کل آموزش و پرورش استان البرز رتبه اول را در سطح استان به لحاظ پیشگیری و آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیاء کسب کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود