9 شهریور 1393
شماره خبر: 128366

جشنواره کتابخوانی رضوی با آموزه های زیادی همراه است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جشنواره کتابخوانی رضوی با آموزه های زیادی همراه است


مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف رضوی در کشور گفت: این جشنواره در میان دیگر جشنواره ها با آموزه های زیادی همراه است.
علی شجاعی صائینˈ در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی نهضت کتابخوانی رضوی که با حضور تعدادی ازهنرمندان و مسوولان استانی در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به ماهیت آن که با مطالعه در خصوص زندگینامه امام هشتم (ع) همراه است، از ویژگی های خاصی برخوردار است. وی اظهار داشت: ما ایرانیان در کنار همه نعمات و الطاف خداوندی از عنایات ویژه خاندان موسوی برخوردار هستیم . وی گفت: در طول تاریخ به استمداد نور این بزرگواران توانستیم راه خود را طی کنیم و وجود این خاندان در کشور ما راهی در بسط و گسترش فرهنگ اسلامی بوده است.
جشنواره چهارم کتابخوانی رضوی به پایان راه خود رسید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز دراین آیین ، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی که درسال جاری از کتاب حکمت های رضوی که کتابی متشکل از هزار سخن گرانبهای امام رضا (ع) برگزار شد و پنج هزار پاسخنامه در دبیرخانه این اجشنواردریافت کردیم . ˈسید موسی حسینی کاشانیˈ افزود: از میان پاسخنامه های رسیده ، سه هزار و 708 مورد پاسخ صحیح بودند که با قید قرعه تعدادی از آنها انتخاب شدند. وی اظهار داشت: برای اولین بار قرعه کشی برگزیدگان قبل از مراسم اختتامیه با حضور نمایندگانی از ،معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،دادگستری البرز، اصحاب رسانه و جمعی از همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزارشد. وی ادامه داد: در نهایت 14 نفر از استان البرز، پنج نفر از استان تهران، دو نفر از استان آذربایجان، یک نفر از استان خراسان رضوی و دو نفر از استان کرمانشاه در این جشنواره برگزیده شدند. این مقام مسوول بیان کرد: جوایز ویژه جشنواره به ترتیب در سه بخش شامل، هشت کمک هزینه سفر حج عمره به ارزش 15 میلیون ریال و هشت کمک هزینه سفر عتبات عالیات هر کدام به ارزش 10 میلیون ریال و هشت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هر کدام به ارزش دو میلیون ریال بود. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: برگزاری جشنواره رضوی یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در طول سالیان گذشته جهت ترویج سیره فکری و عملی امام هشتم(ع) است که امسال نیز همانند سه سال قبل در دهه کرامت برگزار شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود