16 شهریور 1393
شماره خبر: 128824

هنرمند جوان البرزی برگزیده اول جشنواره داستان رضوی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

هنرمند جوان البرزی برگزیده اول جشنواره داستان رضوی شد


ˈخسرو عباسی خودلانˈ از هنرمندان جوان استان البرز برگزیده اول جشنواره داستان های رضوی ˈکبوتر حرمˈ در بخش داستان کوتاه شد.
در این جشنواره داستانی که با استقبال بالای علاقه مندان و با ارسال بیش از یک هزار و 36 اثر داستانی به دبیرخانه جشنواره همراه بود ،50 اثر در مرحله نهایی رأی داوران قرار گرفت.
در این جشنواره 'خسرو عباسی خودلان' از استان البرز با داستانˈسنگ یحیاˈ و 'ایمان مطهری منش' از استان تهران با داستان ˈقطار تهران مشهدˈ به عنوان نفرات اول و دوم این جشنواره معرفی شدند. ˈسنگ یحیاˈ داستانی با موضوع دفاع مقدس است که رزمنده ای به نام یحیی که قرار است خبر شهادت دوستش رضا را به امام رضا(ع) و خانواده دوست شهیدش در مشهد بدهد. روبرو شدن با خانواده رضا که انگشتر ساز هستند و تحویل انگشتر فیروزه رضا که بر اثر ریختن خونش در هنگام شهادت تغییر رنگ داده و نحوه رساندن خبر شهادتش به امام رضا(ع) ماجراهایی را برای یحیی به وجود می آورد. در پایان داستان یحیی نیمه پلاک رضا را با خود به حرم امام رضا(ع) می برد تا با انداختنش در ضریح مقدس آن امام به وصیت همرزم شهیدش عمل کند. دهمین جشنواره داستانهای رضوی به مدت دو روز در سمنان و مهدیشهر برگزار شد و هنرمندان و ادیبان از سراسر کشور با ارسال اثر در این جشنواره کشوری حضور داشته اند..

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود