31 شهریور 1393
شماره خبر: 129732

فعالیت 21 مدرسه جدید در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فعالیت 21 مدرسه جدید در استان البرز


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از فعالیت 21 مدرسه جدید در استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.
خسرو ساکی گفت: برای سال تحصیلی 93 – 94 در مجموع یک‌هزار و 150 مدرسه در نقاط مختلف استان البرز، شهرستان‌ها، شهر‌ها، بخش‌ها و شهرک‌ها فعالیت خود را از روز اول مهرماه به صورت رسمی آغاز می‌کنند. وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابعی که داریم تلاش شد تا این مدارس برای استفاده دانش‌آموزان نوسازی و بهسازی شود.
این مسئول در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه چه تعداد از مدارس استان در سال تحصیلی جدید به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند، گفت: به دلیل کمبود کلاس‌های درس مجبور شدیم که در 564 مدرسه و در دو نوبت از دانش‌آموزان ثبت‌نام کنیم. ساکی تاکید کرد: تلاش بسیاری انجام شده است تا مدارس به صورت یک نوبته اداره شوند که برای تحقق این هدف نیاز به احداث مدارس و افزایش کلاس‌های درس داریم. وی افزود: با توجه به اعتبارات موجود نیاز است که مردم به ویژه خیرین مدرسه‌ساز حمایت لازم را انجام داده و همچون گذشته در احداث مدارس خیرساز پیشقدم شوند. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: البته همان‌طور که تاکید شد، تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و برای سال تحصیلی جدید 199 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان البرز افزوده شده است. ساکی افزود: این کلاس‌ها در قالب 21 مدرسه جدید از ابتدای سال تحصیلی 93 – 94 فعالیت خود را در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌دهند. به گفته این مسئول، از این تعداد 9 مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث و مابقی با استفاده از اعتبارات موجود ساخته شده است.
وی با تاکید بر اینکه دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان در مدارس دولتی قانونی نیست، گفت: اگر اولیا می‌خواهند کمکی به مدرسه فرزندان خود داشته باشند باید در طول سال تحصیلی و از طریق انجمن اولیا و مربیان این کار را انجام دهند. ساکی در پایان تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای در استان البرز حق دریافت وجه از دانش‌آموزان را ندارد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود