19 مهر 1391
شماره خبر: 12997

برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در ساوجبلاغ

سپیدار آنلاین: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ناشران کشوری نیز حضور پررنگ دارند.
رضا رنجبر‌کهن در جلسه هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه انجام شده است. وی ادامه داد: برای این که بتوانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین نسل امروز ترویج دهیم باید اقدامات فرهنگی مناسبی را در این زمینه انجام دهیم. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ افزود: براساس آمار موجود سرانه مطالعه کتاب در بین نوجوانان و جوانان امروز بسیار کاهش یافته که این مهم می‌تواند نگران کننده باشد. این مسئول ادامه داد: نسل امروز تنها به مطالعه کتب درسی خود اکتفا کرده و از مطالعه کتب غیردرسی سرباز می‌زنند. رنجبرکهن از مهم‌ترین دلایل کاهش سرانه مطالعه کتاب در بین نسل امروز را کمبود فضای کتابخانه‌ای، در دسترس نبود کتاب‌های مورد نیاز و گران بود برخی از کتاب‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: باید با توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و تأمین کتب مورد نیاز و افزایش کتب موجود در کتابخانه‌ها نیازهای مطالعه‌ای متقاضیان را مرتفع کرده و آنان را تشویق و ترغیب به مطالعه کتاب کنیم. وی با اشاره به هفته کتاب گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی که از 14 آبان ماه آغاز می‌شود،‌ نمایشگاه بزرگ کتاب شهرستان با مشارکت و همکاری ادارات فرهنگی این شهرستان در کانون شهید مطهری شهر هشتگرد و با حضور ناشران کشوری برگزار خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ با اشاره به این که نمایشگاه کتاب امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل است، اذعان داشت: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در طول برپایی نمایشگاه و ترویج فرهنگ کتابخوانی مفید، از اهداف اصلی این رویداد مهم فرهنگی در شهرستان خواهد بود.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود