10 آبان 1393
شماره خبر: 131082

دانش آموزان فردیس درسوگ حضرت قاسم (ع) عزادری کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

دانش آموزان فردیس درسوگ حضرت قاسم (ع) عزادری کردند


دانش آموزان شهرستان فردیس در هفتمین روز ماه محرم با برپایی همایشی با شکوه در سوگ شهادت حضرت قاسم بن حسن (ع) به عزاداری پرداختند.
این آیین که همزمان با سراسرکشور برگزار شد، بیش از یکهزارو400 دانش آموز پسر سوگواره 'احلی من العسل' را در مصلای امام خمینی (ره) شهرستان فردیس برگزار کردند.
مدیرآموزش وپرورش ناحیه دو کرج درجمع دانش آموزان گفت: جوانان دراین همایش از الگوهای عاشورایی خود دفاع کردند. 'فرشته فهمیده' افزود: در اجرای برنامه های مختلف تلاش می شود این موضوع را به دانش آموزان انتقال دهیم که در قیام امام حسین (ع) در کنار تمام یارانش، نوجوانانی هم بودند که به جنگ با دشمن رفتند و برای آنها شهادت از عسل شیرین تر بود. وی اظهار کرد: حرکت شهادت طلبانه حضرت قاسم بن حسن (ع )، الگوی نوجوانان و جوانان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس شد. فهمیده ، شهادت 36 هزار دانش آموز شهید همچون شهیدان محمد حسین فهمیده ، بهنام محمدی و ... را متاثر از حرکت شهدای نوجوان کربلا دانست. دراین همایش باشکوه دانش آموزان شعار 'لبیک یا حسین(ع)' سردادند. این همایش با قرائت بیانیه شورای هماهنگی تشکلات دانش آموزی پایان یافت که دانش اموزان با سردادن شعار هیهات منا الذلة به تایید آن پرداختند

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود