20 آبان 1393
شماره خبر: 131581

تخصیص یارانه به کتاب باعث افزایش سرانه مطالعه می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تخصیص یارانه به کتاب باعث افزایش سرانه مطالعه می شود


مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مردم باید به کتاب خواندن عادت کنند.
حجت الاسلام سید عباس مسعودی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه کتاب استان اظهار داشت: تخصیص یارانه به کتاب می تواند سبب افزایش کتابخوانی در جامعه شود.
وی اظهار داشت:اگرچه آمار دقیقی از سرانه مطالعه در کشور وجود ندارد،اما آنچه که مشخص است آمار کتابخوانی در ایران نسبت به بسیاری از کشورها در سطح پایین تری قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه امروز اهمیت مطالعه بر هیچ کس پوشیده نیست،افزود:فرهنگ مطالعه در جامعه وجود دارد،اما متاسفانه این فرهنگ میان مردم به عادت تبدیل نشده و اکثر ما در این حوزه سهل انگاریم. این مسوول تصریح کرد:از آنجاکه فرهنگ تاثیربسزایی در فکر و اندیشه افراد دارد باید برای توجه هرچه بیشتر به آن کارهای اساسی و پایه ای صورت گیرد.
حجت الاسلام مسعودی در ادامه ضمن اشاره به قیمت بالای برخی از کتاب‌ها یادآور شد:بسیاری از اقشار خصوصا دانشجویان توان خرید کتاب هایی با قیمت بالارا ندارند به همین منظور تخصیص یارانه برای خرید کتاب می تواند در افزایش انگیزه آنها به کتابخوانی موثر باشد. این مسوول در پایان گفت: باید کتاب‌ها به آسانی در دسترس مردم قرار داشته باشند که به نظر می رسد برگزاری نمایشگاه های کتاب در تمام طول سال بتواند بخشی از این هدف را محقق سازد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود