28 آبان 1393
شماره خبر: 132087

برگزاری هفت نمایشگاه کتاب در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری هفت نمایشگاه کتاب در البرز


سرپرست معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز از برپایی هفت نمایشگاه کتاب در شهرستانهای تابعه این استان خبرداد.
'محمد طاهری افزود: این نمایشگاه ها در شهرستانهای کرج ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان ، اشتهارد و فردیس به مناسبت هفته کتاب (24 آبان تا یکم آذرماه) دایر شده است.
وی یکی از مهمترین برنامه های اجرا شده در این هفته را اهدای کتاب به 70 مدرسه در سطح استان اعلام کرد و اظهار داشت: برآورد ریالی این کتاب ها 800 میلیون ریال است.
طاهری همچنین خرید کتاب از ناشرین را از دیگر برنامه های این هفته در البرز برشمرد و گفت: در سال جاری 900 میلیون ریال برای خرید کتاب به جهت حمایت از ناشرین اختصاص یافته که کمیته خرید کتاب هفته آینده برای تصمیم گیری در خصوص نحوه خرید این کتاب ها تشکیل می شود. وی، برگزاری مراسم تجلیل از بهترین ناشران، کتابفروشان و نویسندگان استان در هفته آینده و برگزاری جایزه ادبی شمس آل احمد در ابتدای آذرماه را از دیگر برنامه های استانی هفته کتاب دانست. وی به اجرای برنامه های هفته کتاب در شهرستان های تابعه استان اشاره کرد و افزود: رونمایی از کتاب 'چرا مرگ بر آمریکا شعار ملت ایران شده است'، برگزاری نکوداشت بیست و دومین هفته کتاب با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر کوهسار و شهر جدید هشتگرد از جمله برنامه های شهرستان ساوجبلاغ است. این مسوول برگزاری جلسات نقد کتاب و نمایشگاه کتاب، تجلیل از خادمان کتاب و اهدای کتاب به کتابخانه های روستایی را از برنامه های هفته کتاب در شهرستان نظرآباد برشمرد. وی افزود: در منطقه ماهدشت کرج نیز مسابقه کتابخوانی، همایش هفته کتاب و تجلیل از فعالان و خیرین عرصه کتاب واصحاب قلم تا پایان هفته کتابخوانی انجام می شود.طاهری، تجلیل از کتابخوانان برتر و بازدید از کتابخانه های عمومی، نمایشگاه کتاب را نیز از جمله برنامه های شهرستان های فردیس و اشتهارد عنوان کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود