29 مهر 1391
شماره خبر: 13555

شورای فرهنگ عمومی بالاترین مرجع تصمیم‌گیری فرهنگی در البرز می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شورای فرهنگ عمومی بالاترین مرجع تصمیم‌گیری فرهنگی در البرز می‌شود

سپیدار آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: با تغییراتی که در شورای فرهنگ عمومی ایجاد می شود از این پس این شورا بالاترین مرجع تصمیم گیری فرهنگی در استان خواهد بود.
مجتبی ابراهیمی درباره آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و موضوعات طرح شده در آن جلسه گفت: طبق آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی نحوه برگزاری مراسم مذهبی در استان، موضوع عفاف و حجاب و پیشنهاد نامگذاری هفته گردشگری البرز به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری از جمله موضوعاتی بود که به اتفاق نظر گذاشته شد.
تشکیل ستاد بزرگداشت شئون مذهبی در البرز
وی افزود: پیشنهاد تشکیل "ستاد بزرگداشت شئون مذهبی" یکی دیگر از مواردی بود که در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد و با عنایت به فرا رسیدن ایام محرم و برگزاری مراسم مذهبی مختلف تشکیل این ستاد به جد احساس می شد. ابراهیمی گفت: گزارشی از روند فعالیت های کارگروه عفاف و حجاب نیز در این جلسه ارائه شد.
نامگذاری هفته گردشگری "البرز ایران کوچک"
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین پیشنهاد نامگذاری هفته گردشگری البرز با نام "البرز ایران کوچک" را اعلام کرد و گفت: با عنایت به آنکه هریک از استانها یک هفته گردشگری دارند و البرز از این نامگذاری محروم بود؛ لذا این موضوع در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به مشورت گذاشته شد و مقرر شد تا "هفته گردشگری البرز" نیز از سوی سازمان میراث فرهنگی به رئیس جمهور پیشنهاد داده شود و با ثبت آن، یک هفته در استان البرز هفته گردشگری داشته باشیم.
ارتقای وضعیت فرهنگی طالقان
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی طالقان نیز ارتقای وضعیت فرهنگی این شهرستان با توجه به موقعیت گردشگری این منطقه در دستور کار قرار گرفت. ورود فرماندارکرج به ترکیب اعضای شورای فرهنگ عمومی استان ابراهیمی عنوان کرد: با تغییری که در ترکیب اعضای شورای فرهنگ عمومی ایجاد شده است فرماندار کرج نیز به ترکیب اعضا پیوسته اند. تغییررویه در جلسات شورای فرهنگ عمومی از جمله موضوعاتی بود که مدیرکل فرهنگ وارشاد البرز بر آن تاکید کرد و گفت: با اعمال این تغییرات به زودی شورای فرهنگ عمومی بالاترین مرجع تصمیم گیری فرهنگی دراستان خواهد بود.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود