15 بهمن 1393
شماره خبر: 136979

نمایشگاه عکس عملکرد مدیریت شهری کرج را چه کسی افتتاح کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نمایشگاه عکس عملکرد مدیریت شهری کرج را چه کسی افتتاح کرد


نمایشگاه عکس عملکرد مدیریت شهری کرج را یکی از اساتید و مفاخر هنر عکاسی در ایران استاد "حسین ایوبی صانع" که شهید آیت الله بهشتی نیز از وی به نیکی یاد کرده و از جانبازان جنگ تحمیلی نیز به شمار می رود افتتاح کرد.
گشایش نمایشگاه عکس عملکرد مدیریت شهری با دستانِ اهالی رسانه بهانه ای برای تماس با یکی از پیشکسوتان هنر عکاسی که سالها در مطبوعات و خبرگزاریهای کشورمان منشاء اثر خیر بوده، شد تا از استاد برای افتتاح رسمی مجموعه دعوت کنیم و لحظاتی پای حرف های شیرین وی بنشینیم و زانوی شاگردی در محضرش به زمین بزنیم. گرچه در مراسم امروز جوان ترها به دلیل ترافیک کاری در ایام الله دهه مبارک فجر، کمی دیرتر خود را به باشگاه میلاد رساندند اما استاد ایوبی در محل نمایشگاه حاضر بود و با ایستادن در برابر قابِ تصاویر، با عکس هایی که سکوت شان گویاتر از هر حرف و کلامی بود، به سخن مشغول شد و شاید به آنها گفت که عکس های انقلابی حال و هوای دیگری دارند رفقا...
استاد ایوبی در روزهایی که کشور در تب و تاب انقلاب اسلامی و پخش اعلامیه و برگزاری راهپیمایی های اعتراض آمیز و شکستن حکومت نظامی توسط مردم می سوخت، با حبسِ این تصاویر در نگاتیو دوربین و چاپ آنها، آرشیو غنی از خاطرات تصویری روزهای انقلاب و به ثمر رسیدن «جمهوری اسلامی» را گردآوری کرده و آنها را برای آشنایی بیشتر مردم بویژه نسل های جوان با تاریخ انقلاب در اختیار نهادها و گروه های مربوطه قرار داده است. استاد ایوبی را باید نمادی از خبرنگاران و عکاسان پیشکسوت انقلاب دانست که در خطوط مقدم جنگ و جبهه، واقعیت های ایستادگی و شجاعت و شهامت مردان و زنانی را به تصویر کشیدند که خودشان هرگز برای بازگوی واقعیت های جنگ و انقلاب قادر به بازگشت نشدند و با سلامی همیشگی به زندگی ابدی، شهادت را به آغوش کشیدند. آری؛ حسین ایوبی صانع، جانباز 45 درصد جنگ تحمیلی از عکاسان انقلاب اسلامی است که با اهداء میلیون ها فیلم عکاسی از انقلاب، سالهای دفاع مقدس و حضور پرشور مردم در راهپیمایی ها برگ زرینی از تاریخ را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود