15 بهمن 1393
شماره خبر: 137048

ادارات‌کل کتابخانه‌ها ارتباط خود را با امامان‌جمعه تقویت کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 ادارات‌کل کتابخانه‌ها ارتباط خود را با امامان‌جمعه تقویت کنند


معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ادارات‌کل کتابخانه‌ها باید ارتباط خود را با امامان‌جمعه که در جریان مسائل فرهنگی هستند حفظ و تقویت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل نهاد کتابخانه‌های البرز که در محل کتابخانه امیرکبیر کرج با حضور معاون سیاسی استاندار البرز برگزار شد، اظهار داشت: پیدایش و آغاز انقلاب مبنی بر تفکر فرهنگی‌ امام راحل (ره) بوده است. وی با بیان اینکه معنویت مهم‌تر از تامین رفاه در ابعاد مختلف است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور در زمینه‌های مختلف علمی پیشرفت خوبی داشته‌ایم. معاون امور مجلس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه افزایش تعداد دانشگاه‌ها، ایجاد زیرساخت لازم و پیشرفت در علوم پایه به برکت انقلاب اسلامی در کشور محقق شده است، گفت: علی‌رغم اینکه در بسیاری از مسائل دچار تحریم بودیم اما خوشبختانه در بعد فرهنگ مورد تکریم قرار گرفتیم. حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی با بیان اینکه دشمنان نظام همواره تلاش داشتند که ما را با فرهنگ خود آمیخته کنند، خاطرنشان کرد: با همت و تلاش مضاعف خادمین عرصه فرهنگ هیچ‌گاه دشمنان به اهداف خود دست پیدا نمی‌کنند. وی با تاکید بر اینکه خدمتگزاران به علم, از بسیاری از افراد دیگر در جامعه جایگاه رفیع‌تری دارند، تصریح کرد: میزان سرانه مطالعه کشور با سایر کشورهای منطقه قابل قیاس نیست. معاون امور مجلس نهاد کتابخانه‌های عمومی با تاکید بر اینکه بحث کتابخوانی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، بیان کرد: افزایش سرانه و ترویج کتابخوانی تنها بر عهده نهاد کتابخانه‌ها نیست. وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌ها در بحث احداث و نوسازی کتابخانه‌ها ورود پیدا می‌کند، گفت: باید به یک راهبرد اساسی در راستای ترویج مطالعه دست یابیم. وی با اشاره به اینکه برای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی باید از درون آغاز به کار کرد، خاطرنشان کرد: کتابداران باید نسبت به وضعیت نشر کتاب در کشور اطلاعات داشته باشند و از اقدامات انفعالی بپرهیزند. حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی با بیان اینکه افزایش سطح معلومات کتابداران از مهم‌ترین مطالبات نهاد کتابخانه‌ها است، خاطرنشان کرد: باید ارتباط خود را با امامان جمعه که در جریان مسائل فرهنگی هستند حفظ کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 15 هزار ایمیل کتابداران به دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی بررسی شده است، اظهار داشت: احترام به حقوق کتابداران همواره باید مدنظر باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود