29 بهمن 1393
شماره خبر: 137828

پیوست فرهنگی لازمه تمام برنامه ها در کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پیوست فرهنگی لازمه تمام برنامه ها در کشور است


عضوشورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با محوریت امور معنوی و فرهنگی به پیروزی رسید، گفت: پیوست فرهنگی لازمه تمام برنامه های کشور اعم سیاسی، اقتصادی و اجرایی است.
'حمیدرضا ترقی درهمایش دانشجویان و طلاب زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز که با موضوع 'پیوست فرهنگی' درکرج افزود: آنچه درکلیات موضوع فرهنگ مورد توجه قرار می گیرد، این است که هدف از استقرار نظام دینی و اسلامی ایجاد زمینه مناسب برای رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با تمام مظاهر فساد و تباهی است. عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا نظامی به وجود آورد که زمینه رشد و تکامل انسان ها را فراهم کند و براساس عدالت و دادگستری در جامعه بتواند استعدادها را درمسیر کمال به شکوفایی برساند. وی ، برقراری عدالت، مبارزه با مظاهر فساد و بستر سازی برای رشد و تکامل همه قشرهای جامعه را از رویکردها و اهداف مبنایی انقلاب اسلامی برشمرد. ترقی با اشاره اهمیت پیوست فرهنگی درتمام امور، گفت: پیوست فرهنگی باید به گونه ای باشد که در تمام فعالیت های سیاسی، اجتماعی و اجرایی کشورما را به اهداف والای نظام اسلامی برساند. وی بیان داشت: بدون شک نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف والای خود باید فرایند فرهنگی و معنوی را طی کند و این مستلزم تداوم تلاش ها در جامعه است. عضو حزب مرکزی موتلفه اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب، استقرارنظام وثبت آن از طریق قانون اساسی وسپس دولت سازی اسلامی و جامعه سازی انجام شد که گام بعدی تمدن سازی اسلامی است و باید در این مسیر به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کنیم. ترقی بیان داشت: امروز قدرت های زورگوی جهان به دنبال حمکرانی مطلوب خود هستند اما در این بین، تنها اسلام است که می تواند که نظام، ساختار والگوی مناسب حاکمیتی ارایه دهد. عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: برای رسیدن به چنین الگویی باید براساس آموزه های اسلام ناب و سیره نبوی (ص) گام برداریم و مبحث پیوست فرهنگی درتمام بخش ها به خوبی دنبال شود. عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: باید در سیاست های توسعه اقتصادی، عدالت و ارزش ها حفظ شود زیرا جامعه دینی نباید به دنبال تجدد گرایی باشد. ترقی اظهار داشت: جامعه اسلامی و مهدوی، آینده نگر است و دراین جامعه عدالت ، نظم صداقت ، درستی و امنیت وجود دارد و باید به این سمت حرکت کنیم .
'علی سالارکیا ' مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرزدراین همایش گفت: اکنون یکهزار دانشجو و طلبه از حمایت های مالی و فرهنگی این نهاد درالبرز برخوردارهستند.
وی بیان داشت: دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد استان، 120 مقاله با موضوع پیوست فرهنگی به دبیرخانه همایش دانشجویی پیوست فرهنگی ارسال کردند که ازبین آن ها 30 مقاله به همایش راه یافت. سالارکیا گفت: درنهایت هیات داوران سه مقاله را به عنوان برتر انتخاب کردند. دراین همایش یک روزه حدود 200 تن از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز، مسوولان کشوری و استانی و اصحاب رسانه حضور داشتند. کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز حدود 32 هزار مددجو زیر چترحمایتی خود دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود