2 اسفند 1393
شماره خبر: 138011

بزرگداشت «میرجلال‌الدین کزازی» در کرج برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بزرگداشت «میرجلال‌الدین کزازی» در کرج برگزار می‌شود


سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه تجلیل از بزرگان فرهنگ و ادب یکی از برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز است، گفت: بزرگداشت «میرجلال‌الدین کزازی» در کرج برگزار می‌شود.
محمد طاهری با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های بزرگداشت و تجلیل از چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری یکی از برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز است، اظهار داشت: شب گذشته با حضور شاعران و نویسندگان استان البرز از زحمات استاد اقبالی تبریزی تقدیر و تشکر کردیم. وی با اشاره به اینکه امروز هم مراسم بزرگداشت دکتر میرجلال‌الدین کزازی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ایشان از مفاخر ادبی و از چهره‌‌های برتر استان البرز و کشور هستند. طاهری با بیان اینکه این تجلیل‌ها سبب دلگرمی بزرگان فرهنگ، ادب و هنر می‌شود، گفت: این بزرگان هم با این مراسم‌ها متوجه می‌شوند که زحمات با ارزش‌ آن‌ها توسط یک نهادی ارج نهاده می‌شود و مردم هم این بزرگان را بهتر می‌شناسند. سرپرست معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه شاعران منتخب از انجمن‌های شعر و ادب در مراسم بزرگداشت شب گذشته به شعرخوانی پرداختند، افزود: استاد پرنیان که از دوستان و نزدیکان دکتر اقبالی هستند نیز شب گذشته در وصف استاد شعری را خواندند و به بیان خاطراتی از گذشته با ایشان پرداختند. طاهری با بیان اینکه دکتر اقبالی کتاب‌های متعددی را در حوزه ادبیات نگاشته‌اند، خاطرنشان کرد: ایشان مدیریت انجمن ادبی دیدار را بر عهده داشتند که منزل ایشان محلی برای حضور شاعران انجمن ادبی دیدار بود. وی با بیان اینکه دکتر اقبالی تبریزی از شاعران برجسته کشور هستند، گفت: ایشان سابقه مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد را دارند و یکی از مهمترین اقدامات زمان مدیریتشان به بیان خود استاد، تاسیس کتابخانه‌های متعدد بوده است. سرپرست معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه دکتر اقبالی تبریزی سابقه مدیریت در کرج را نیز داشته‌اند، خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های مرکزی و امیرکبیر در زمان مدیریت ایشان احیا شد.
طاهری با بیان اینکه استاد کزازی یکی از نویسندگان برجسته استان هستند که نزدیک به 100 عنوان کتاب در حوزه ادبیات از ایشان به چاپ رسیده‌است، اظهار داشت: آثار ایشان بسیار ارزشمند است و ما در حاشیه مراسم بزرگداشت ایشان در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد نمایشگاه آثار ایشان را برگزار می‌کنیم تا اهالی فرهنگ و شعر و هنر استان از این نمایشگاه دیدن کنند. سرپرست معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه برپایی این نمایشگاه سبب آشنایی بیشتر دوستداران شعر و ادبیات با آثار ایشان می‌شود، خاطرنشان کرد: در محل نمایشگاه علاقمندان به این آثار می‌توانند آثار مورد علاقه خود را خریداری کنند.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود