3 اسفند 1393
شماره خبر: 138055

جنگ نرم مدیریت افکار عمومی را دنبال می‌کند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جنگ نرم مدیریت افکار عمومی را دنبال می‌کند


مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: کسانی که بتوانند افکار عمومی را مدیریت کنند می‌توانند رفتار عمومی را نیز مدیریت کنند که این اساس جنگ نرم است.
حسین شریعتمداری در همایش استانی زمانه ما، دشمنان ما، وظایف ما که امروز در باشگاه میلاد شهرداری کرج با حضور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان برگزار شد، اظهار داشت: اسلامی که به پرخوری مرفهان بی درد و انباشت سرمایه از سرمایه‌داران در کنار فقر محرومان تن بدهد، اسلام نیست. وی با اشاره به اینکه وقتی اسلام بر کانون حاکمیت می‌نشیند نشان از عملیاتی شدن آن دارد و وقتی نسخه ظلم ستیز بر کرسی حاکمیت می‌نشیند، دنیا در برابر آن قد علم می‌کند و آن را به دیکتاتوری محکوم می‌کنند. مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه درگیری حکومت اسلامی با نظام سلطه ماهوی است و موجودیت هریک، موجودیت دیگری را تهدید می‌کند، گفت: تنها در دو حالت این مشکل برطرف می‌شود که یا دست از اسلام در حاکمیت بردارید یا نظام سلطه از خوی استکباری خود دست بکشد.
وی با تاکید بر اینکه در این میدان دشمن نخوابیده و ما نیز نباید بخوابیم، تصریح کرد:‌ پایان جنگ تحمیلی پایان جنگ نبود بلکه تغییر میدان جنگ بود و دشمن با راهکارهای جدید وارد میدان تازه شد. شریعتمداری با بیان اینکه رفتار انسان‌ها برخاسته از افکار آن‌هاست، خاطرنشان کرد: کسانی که بتوانند افکار عمومی را مدیریت کنند می‌توانند رفتار عمومی را نیز مدیریت کنند که این اساس جنگ نرم است و در این عرصه برخلاف جنگ سخت که حریف را وادار به پذیرفتن هدف می‌کنند، در جنگ نرم به آنان می باورانند. وی با اشاره به نظریه مارپیچ سکوت گفت: مارپیچ سکوت کریدور و دالانی است که دیواره‌های آن را رسانه‌ها می‌سازند که کاربرد اصلی آن پمپاژ نگاه دشمن به جامعه به عنوان تفکر اکثریت جامعه و خفه کردن هرگونه نظر متفاوت در این دالان‌ها است که در چنین فضایی انسان‌ها منفعل می‌شوند. وی تاکید کرد: دشمن اصرار دارد با سردرگم کردن جامعه مردم را به سویی بکشاند که ندانند کجا ایستاده‌اند. مدیرمسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: بسیاری از جریانات پشت پرده یک هدف را دنبال می‌کنند که این از مواضع مشترک آنان کاملا قابل شناسایی است.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود