7 اسفند 1393
شماره خبر: 138381

عکاس کرجی در مسابقات جهانی عکاسی سونی خوش درخشید

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

عکاس کرجی در مسابقات جهانی عکاسی سونی خوش درخشید


سعید باریکانی از عکاسان حرفه ای و خوش ذوق کرجی با درخشش در مسابقات جهانی عکاسی سونی، در جمع هشت نامزد نهایی بخش آزاد این مسابقات معتبر بین المللی قرار گرفت و برای کشورمان افتخاری دیگر آفرید.
سعید باریکانی متولد 1369 که از شش سال قبل هنر عکاسی را به صورت حرفه ای دنبال می کند، جزو موسسین خانه عکاسان کرجی (وابسته به حوزه هنری) به شمار می رود که تاکنون موفق به کسب عناوین برتر در مسابقات ملی و بین المللی شده است و برای عکاسان البرزی نامی آشنا به شمار می رود. موفقیت اخیر این فرزند ایران کوچک در مسابقات جهانی عکاسی سونی موجب شد از وی برای انجام گفتگویی صمیمانه دعوت به عمل آوریم و پای صحبت ها و دغدغه هایش بنشینیم. ساعاتی پس از تماس تلفنی با باریکانی، این جوان خوش چهره و خوش ذوق مهمان پایگاه خبری مدیریت شهری کرج شد و پس از گفتگوی گرم و صمیمی با همکاران، به بیان آنچه از وی عکاسی هنرمند و حرفه ای ساخته، پرداخت و بارها تاکید کرد که هر چه دارد از وجود پدر و مادری مهربان و دلسوز است که آیه های نور و رحمت هستند و با حمایت و پشتیبانی از وی، شرایط فعالیت در این هنر را مهیا کرده اند. او درباره مسابقات جهانی عکاسی سونی چنین توضیح می دهد؛ «شرکت در این مسابقات که در حال حاضر یکی از معتبرترین فستیوال های عکاسی در سطح دنیا به شمار می رود، به صورت رایگان است و کلیه عکاسان حرفه ای و آماتور، جوانان و دانشجویان می توانند با ارسال تصاویر به وب سایت اعلام شده (www.worldphoto.org) می توانند شانس خود را برای برتر شدن امتحان کنند.» باریکانی با تصریح بر اینکه این مسابقات از سال 2007 تاکنون به صورت سالانه و با حضور ده ها هزار شرکت کننده از بیش از 200 کشور جهان به صورت منظم برگزار می شود، گفت: این مسابقات دارای سه سطح آماتور، آزاد و حرفه ای است که نفرات برگزیده مسابقات 2015، بیست و سوم آوریل سال جاری میلادی اعلام خواهند شد. عضو هیات موسس خانه عکاسان کرجی در ادامه با اشاره به سوژه عکس ارسالی به مسابقات جهانی عکاسی سونی با عنوان «چوپان پیر» که از میان 78 هزار و 896 عکس ارسالی به بخش آزاد فستیوال، در جمع هشت نامزد نهایی کسب عنوان "برتر" قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: سال گذشته که در محور اسالم – خلخال به علت شرایط نامساعد جوی در برف و بوران گرفتار شده بودم، با مشاهده چوپانانی که غافلگیر شده و با هدایت گله ها به سمت روستاهای اطراف در حرکت بودند، دغدغه شکار این سوژه کلید خورد و در نهایت برای ارسال آن به مسابقات جهانی عکاسی سونی وسوسه شدم که خوشبختانه با موفقیت چشمگیری همراه بود. به گفته باریکانی، در مجموع مسابقات بیش از 173 هزار و 444 عکس از 171 کشور جهان شرکت کرده بودند که 78 هزار و 896 عکس مربوط به بخش آزاد مسابقات می شد که عکس «چوپان پیر» نیز با اقبال روشن همراه بود و با نظر هیات محترم داوران، تاکنون در جمع هشت نامزد دریافت عنوان "عکس برتر" قرار دارد.
عکس «چوپان پیر» در میان میان 78 هزار و 896 عکس ارسالی به بخش آزاد مسابقات جهانی عکاسی سونی در جمع هشت نامزد نهایی کسب عنوان "برتر" قرار گرفته است...
وی که دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک تبدیل انرژی در دانشگاه کاشان است، تاکنون موفقیت های بسیاری همچون: کسب مدال برنز در جشنواره عکس اسلوونی از سوی اتحادیه عکاسان بین المللی (UPI)، دریافت نشان افتخار در جشنواره عکس PID آمریکا از سوی انجمن عکاسان آمریکا (PSA)، دریافت نشان افتخار در جشنواره بین المللی جایزه بزرگ مونته نگرو از سوی انجمن عکاسان آمریکا (PSA)، پذیرش بیش از 50 عکس در نمایشگاه های بین المللی خارج کشور، کسب مقام اول جشنواره سراسری سرو البرز، کسب مقام دوم سوگواره عکس عاشورایی، قرار گرفتن در جمع 5 عکاس برتر جشنواره عکس شمیم بهار و... را کسب کرده و با درخشش در مسابقات جهانی عکاسی سونی بر افتخارات خویش افزوده است. این عکاسی کرجی در پایان گفت: بر خود لازم می دانم ضمن تقدیر و تشکر ویژه از پدر و مادر مهربانم که هر چه دارم، از خوبی و مهربانی و همراهی های دلسوزانه آنان است، تقدیر و تشکر کنم و دست اساتیدی همچون فرزانه، مهاجران و قبادی که با ارایه مشورت ها و نظرات کارشناسی خویش، بنده را همراهی کردند، به گرمی بفشارم و برایشان آرزوی موفقیت روز افزون داشته باشم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود