25 اسفند 1393
شماره خبر: 139438

جلسه انجمن کتابخانه های استان البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جلسه انجمن کتابخانه های استان البرز برگزار شد


یازدهمین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی استان و نهمین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید استان البرز در سالن اجتماعات حوزه استاندار البرز برگزار شد.
یازدهمین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی استان و نهمین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید استان البرز در سالن اجتماعات حوزه استاندار البرز برگزار شد. در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین فلاح مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بر اساس دستور جلسه به ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبل و توضیحاتی در این زمینه و گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان در بخش تعداد کتابخانه ها، زیربنا ، منابع و عضو و امانت و جایگاه استان البرز در بین سایر استان ها پرداختند. در ادامه و بر اساس بند دوم دستور جلسات موضوع زمین کتابخانه کتابخانه مرکزی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مسئول عمرانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان نسبت به ارائه گزارشی از سابقه دریافت زمین از اداره کل راه و شهر سازی از سال 89 و پیگیری بودجه جهت ساخت کتابخانه توضیحاتی ارائه کردند. صفری مدیر حقوقی اداره کل راه و شهرسازی نیز مهمان این جلسه بودند در خصوص موانع و مشکلات موجود در تملک زمین کتابخانه مرکزی توضیحاتی ارائه کردند و استاندار البرز هم با تاکید بر پیگیری موارد و لزوم ساخت کتابخانه مرکزی در مکان هایی که از لحاظ دسترسی برای عموم مردم آسان و در مرکزیت شهری و دارای شاخصه مفرح بودن از لحاظ بصری و دارای فضای سبز مناسب باشد تاکید کردند و دستور دادند در این زمینه بررسی های لازم صورت پذیرد. جلالی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اهمیت احیای مجموعه کاخ مروارید به عنوان مرکزی فرهنگی شهر صحبت کردند و ابراز داشتند : می توان با برنامه ریزی های بهتر و با مشارکت سایر دستگاه های عمومی از فضای کاخ مروارید به نحوه بهتر استفاده کرد تا مردم هم بهتر از این مجموعه منتفع شوند .
پیگیری بدهی نیم درصد شهرداری های استان موضوع دیگر جلسه بود که مدیر کل کتابخانه ها ضمن تشریح مصوبه جدید مجلس در این خصوص از اهمیت پیگیری این کار صحبت کردند و اعلام کردند در صورت واریز بدهی شهرداری ها می توان تلاش بهتر و مطلوب تری نسبت به ارتقا سطح کمی و کیفی کتابخانه ها اقدام کرد. البرزی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری نیز قول مساعدت و پیگیری لازم را در زمینه بررسی میزان بدهی های شهرداری های استان و همچنین تطابق موارد مورد اختلاف اداره کل کتابخانه ها و شهرداری ها در خصوص تکلیف قانونی نیم درصد دادند. در بخش دیگری از جلسه مواردی در خصوص کمک به کتابخانه های عمومی مساجد از طرف رییس کانون های فرهنگی و هنری مساجد و طرح مسئله تعلق نیم درصد شهرداری ها به این امر مباحی مطرح شد که با اعلام نظرات اعضا و دستور رییس جلسه تصمیم بر بررسی های بیشتر و مکاتبات با مبادی حقوقی گرفته شد.
آقای حسینی کاشانی در بخش دیگری از جلسه به مشکلات موجود در کتابخانه حافظیه و تاتر شهر کرج با توجه به تلفیقی بودن دو مجموعه مطالبی رابیان داشتند که نیاز به بررسی و حل مشکلات موجود تا جلسه آینده مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود