10 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141231

طرح سلامت و ایمنی در مدارس البرز اجرا می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

طرح سلامت و ایمنی در مدارس البرز اجرا می‌شود


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: در طرح سلامت و ایمنی دانش‌آموزان با نکاتی نظیر رعایت بهداشت فردی و گروهی، نحوه و چگونگی تولیدات مواد غذایی، خود مراقبتی و فعالیت‌های لازم برای داشتن سلامن روانی، جسمی و اخلاقی آشنا می‌شوند.
خسرو ساکی با اشاره به نحوه و چگونگی اجرایی شدن طرح تحول سلامت در مدارس اظهار داشت: طرحی با عنوان سلامت و ایمنی مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد که در آن چند وظیفه به صورت جدی دنبال می‌شود. وی آموزش نکات فردی و گروهی را یکی از این وظایف خواند و افزود: در این طرح دانش‌آموز نحوه رعایت بهداشت فردی و گروهی که با آن‌ها در مدرسه، محله و شهر زندگی می‌کند را می‌آموزد. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: بر اساس شعار جهانی سازمان بهداشت جهانی و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر "سلامت غذایی از مزرعه تا سفره" دانش‌آموزان با تولیدات کشاورزی، تولیدات دامی و چگونگی فرآوری و چرخه تبدیل این تولیدات به مواد غذایی آشنا می‌شوند. وی بیان کرد: همچنین در این طرح دانش‌آموزان با چگونگی حفظ و تهیه مواد غذایی و سلامت آن از مزرعه تا سفره آشنایی پیدا می‌کنند. ساکی با اشاره به اهمیت موضوع "خودمراقبتی" خاطرنشان کرد: برای ارتقا سلامت و بهداشت جامعه، هر فردی باید از خود در برابر بیماری‌های واگیردار و میکرو ارگانیسم‌ها مراقبت کند که ممکن است در تولید بیماری‌ها، ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها موثر باشند که از شعارهای بهداشت جهانی نیز محسوب می‌شود. وی رعایت تغذیه سالم، تحرک بدنی و ورزش، خواب مناسب، استفاده صحیح از اوقات فراغت، رعایت اصول بهداشت روانی و نظیر این نکات را عامل سلامت جامعه دانست و گفت: با این روند انسان‌های توسعه‌یافته تربیت می‌شوند که با داشتن سلامت جسم، روان، اخلاق و نیز با دانش علمی بالا و مهارت‌های اجتماعی و فنی برای کار‌آفرینی و پیشرفت علمی کشور بسیار موثر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: این موضوعات در طول سال‌های تحصیلی و در کتب مختلف از پایه اول ابتدایی تا پایه‌های اول و دوم دبیرستان در کلیه رشته‌ها و به صورت خاص در رشته علوم تجربی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. وی بیان کرد: در مباحث اجتماعی و اقتصادی که مربوط به فرآوری تولیدات تا میز غذا و آشنایی با علائم بیماری‌ها به صورت فوق برنامه‌ و فعالیت‌های جانبی مانند برگزاری مسابقات مختلف و فراخوان مقاله در آموزش و پرورش اقدام می‌شود که آگاهی دانش‌آموزان از مباحث سلامت و بهداشت ارتقا پیدا کند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود