16 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141527

بسیاری براین باورند که هنر گرافیک غربی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بسیاری براین باورند که هنر گرافیک غربی است


استاد گرافیست و طراح ایرانی در نشست تخصصی گرافیک گفت: بسیاری بر این باور هستند که هنر گرافیک از غرب آمده در صورتی که در ایران فرهنگ تصویری غنی وجود دارد.
قباد شیوا در نشست تخصصی که به مناسبت هفته گرافیک عصر امروز در سالن همایش شهید آوینی مرکز تربیت معلم استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: در ایران فرهنگ تصویری بسیار غنی داریم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی معتقدند هنر گرافیک از غرب آمده است، گفت: این قبیل افراد به این نکته توجه نمی کنند که آثار کشف شده از نژاد پارس نشانگر تلفیق هنر با زندگی آن دوران بوده است. این طراح و گرافیست با اشاره به اینکه مطالعه تاریخی در بین جوانان کمرنگ شده است، گفت: این معضل بزرگی است جوانان نیازمند آشنایی با تاریخ و هویت سرزمین خود هستند. وی با لذتبخش توصیف کردن طراحی و هنر گرافیک، افزود: بسیاری از پیشکسوتان هنر گرافیک در ابتدا با نقاشی شروع کردند چرا که هنر گرافیک در کشور جا نیفتاده بود. قباد شیوا فراوانی کانالهای ارتباطی برای دریافت بسیاری از علوم را مانعی برای مطالعه بیشتر و محسوس تر خواند و گفت: تکنولوژی و کانالهای ارتباطی مختلف باعث شده است که فرصت نکنیم بدنبال کسب معلومات از منابع دسته اول برویم. شیوا در ادامه شرط ماندگاری آثار گرافیکی را تشریح کرد و گفت: کسانی در این هنر ماندگار شده اند که به سمت و سوی تالیف کتابها در این زمینه رفته باشند. در پایان گفتنی است؛ این نشست که به همت گروه ارتباط تصویری موسسه آموزش عالی رسام و با حضور اساتید و دانشجویان رشته گرافیک استان البرز برگزار شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود