23 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142033

20 پایگاه سنجش نوآموزان در استان البرز راه‌اندازی می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

20 پایگاه سنجش نوآموزان در استان البرز راه‌اندازی می‌شود


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: امسال به منظور سنجش دانش‌آموزان در بدو ورود به مدرسه، 20 پایگاه سنجش در استان البرز در نظر گرفته شده است.
حسن نوروزی با تأکید بر الکترونیکی شدن طرح سنجش نوآموزان برای نخستین بار در کشور اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح سنجش نوآموزان از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه از تعداد 20 پایگاه در نظر گرفته شده، 16 پایگاه در کرج و مابقی در شهرستان‌های استان راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: دو پایگاه سنجش در ساوجبلاغ، یک پایگاه در نظرآباد و یک نیز پایگاه در اشتهارد راه‌اندازی می‌شود. نوروزی خاطرنشان کرد: در این راستا و براساس تمهیدات اندیشیده شده در شهرستان طالقان نیز یک پایگاه سیار برای سنجش نوآموزان در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز به جزییات طرح سنجش نوآموزان که امسال به صورت الکترونیکی است اشاره کرد و افزود: در این راستا اولیای دانش‌آموزان از ابتدای خرداد به مدرسه‌ای که در نظر دارند فرزند خود را ثبت نام کنند مراجعه کرده و با همراه داشتن یک قطعه عکس و کپی مدارک شناسایی اقدامات لازم برای ثبت نام فرزند خود را انجام می‌دهند. نوروزی با بیان اینکه اطلاعات نوآموزان در سامانه الکترونیکی ثبت می‌شود ادامه داد: با ثبت الکترونیکی اطلاعات نوآموزان، زمان مراجعه به پایگاه‌های سنجش به صورت پیامک برای والدین آنها ارسال می‌شود. وی با اشاره به اینکه در پایگاه‌های سنجش ارزیابی بینایی، شنوایی سنجی، معاینات پزشکی و آمادگی تحصیلی توسط کارشناسان از نوآموزان گرفته می‌شود، گفت: در طرح سنجش امسال متولدین نیمه دوم 87 و نیمه اول 88 مشارکت دارند. رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز به پارامترها و مزیت‌های برگزاری طرح سنجش به‌ صورت الکترونیکی اشاره کرد و افزود: صرفه‌جویی در هزینه، برنامه‌ریزی‌های سریع و مداخله به هنگام، از مهمترین مزایای اجرای این طرح به صورت الکترونیکی است. وی با بیان اینکه والدین برای این طرح باید 12 هزار تومان پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: در این راستا قبل از شروع سال تحصیلی برنامه‌ریزان با شناخت از نوآموز می‌توانند سطح هوش و یادگیری دانش‌آموزان را تخمین بزنند. نوروزی با اشاره به اینکه در سال گذشته 37 هزار و 500 نوآموز در این طرح شرکت کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در طرح سنجش امسال 40 هزار نوآموز به پایگاه‌ها مراجعه کنند. نوروزی در پایان تأکید کرد: دانش‌آموزانی که سال گذشته از این سنجش جا مانده‌اند نیز می‌توانند امسال به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود