28 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142187

فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یک فرهنگ غالب تبدیل شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یک فرهنگ غالب تبدیل شود


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در سخنان قبل از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته چهارباغ با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانوار تاکید کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در سخنان قبل از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته چهارباغ با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانوار، بر لزوم توسه فیزیکی کتابخانه های روستایی و چهارباغ و شهرهای این بخش تاکید کرد. حجت الاسلام والمسلمین فلاح در ادامه گفت: این رویداد فرخنده فرهنگی یعنی افتتاح کتابخانه 400 متری شهر حافظیه که به حمد الهی امروز مقارن با بعثت نبی مکر اسلام (ص) اتفاق افتاد، با تلاش امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی این بخش محقق شد که مصداق همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولین بود.
مدیرکل کتابخانه های استان افزود: وقتی در بخشی جامعه فرهنگی، مردم و مسئولین با هم برای خدمت رسانی همدل می کنند، شاهد آن خواهیم بود که حرکتی صورت می پذیرد که قشر فرهنگی ما خوشحال خواهد شد ، قشر جوان ما می تواند از ظرفیت های ایجاد شده برای رشد و تعالی خود و مجموعه محیطی خود بهره ببرد. وی در ادامه گفت: هر جامعه ای که با موضوع کتابخوانی ارتباط داشته باشد، آن جامعه، جامعه ای مترقی است. وقتی رهبری عزیز می فرمایند باید مردم کتاب را در سبد کالای خود قرار دهند. من معتقدم مردم باید در خرید روزانه خود به فکر غذای روحی و رشد عقلی فرزند خود هم باشند. فقر فرهنگی با خود فقر اقتصادی هم به بار می آورد. حجت الاسلام والمسلمین فلاح با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی بعثت این شهر گفت: امروز روز فرخنده ای است که با همت شما مردم عزیز راه اندازی شده است . از همین جا دعوت می کنم جوانان و نوجوانان به این کتابخانه بیایند و از مسئولین کتابخانه های می خواهم تا با سرعت تمام منابع مورد نیاز این کتابخانه را تکمیل نمایند تا اعضای محترم بتوانند از منابع موجود به نحوه مطلوب استفاده کنند. و از شما مردم فرهنگ دوست هم می خواهم تا با اهدای کتابهای خود دیگران از مطالعه آن بهره مند کنند. گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه چهارباغ در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه از تلاشهای شبانه روزی مجموعه کتابخانه های عمومی استان تقدیر و تشکر کردند و راه اندازی دو کتابخانه دیگر این بخش را خواستار شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود