18 خرداد 1394
شماره خبر: 143454

سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان ضروری است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: عدم سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش‌آموزان می‌شود.
حمید درفشی طی سخنانی اظهار کرد: ارزیابی و سنجش سطح سلامت عمومی و آمادگی تحصیلی، بینایی و شنوایی دانش‌آموزان‌ بدو ورود به دبستان از رویکرد‌های اجرای طرح سنجش این دانش آموزان است. وی با بیان اینکه ارزیابی بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان بدو ورود به دوره دبستان نیز از دیگر رویکرد‌های اجرای این طرح است، افزود: اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان الزامی و ضروری است. این مسئول تصریح کرد: پژوهش‌ها و بررسی‌های تربیتی حاکی از این است که توجه به سلامت جسمی و ذهنی کودکان، تحولات طبیعی این افراد را در طول مراحل رشد تضمین می‌کند. درفشی با تاکید بر اینکه عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد، گفت: همچنین عدم سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش‌آموزان می‌شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به اجرای این طرح اقدام کرده است، گفت: طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان هر ساله در میان این افراد اجرا می‌شود.
وی در پایان متذکر شد: تشخیص و شناسایی به‌موقع نارسایی‌های جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی از اهداف اصلی اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان است.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود