20 خرداد 1394
شماره خبر: 143581

المپیادکشوری هنر در البرز برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

المپیادکشوری هنر در البرز برگزار می‌شود


در نشست خبری رییس اداره ارشاد اسلامی کرج برگزاری المپیاد کشوری هنر در البرز مطرح شد.
نشستی پیرامون آشنایی با برنامه های دو هنرستان هنرهای زیبای پسران و دختران کرج، با حضور مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کرج، رییس هنرستان هنرهای زیبای پسران و همچنین موسس و بانی این هنرستان تشکیل شد. مهدی ابدالی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج با اشاره به اینکه مجموعه هنرستان هنرهای زیبای پسران زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج است، گفت: هنرستان هنرهای زیبای دختران کرج با سرمایه گذاری خصوصی و نظارت اداره ارشاد اسلامی کرج احداث شده است. وی با اشاه به اینکه هنرستان هنرهای زیبای پسران کرج، ۱۷۰ هنرجو دارد، گفت: در این هنرستان ۵ رشته هنری سینما، تئاتر، گرافیک، انیمیشن و موسیقی آموزش داده می شود. این هنرستان جزو هنرستان های برتر کشور است.
ابدالی در ادامه از وجود رشته های هنری مانند سینما، تتائر، انیمیشن و موسیقی در هنرستان دختران کرج خبر داد و گفت: در این هنرستان ثبت نام هنرجویان به طور رسمی آغاز شده است در این مجموعه هزینه آموزش در مقایسه با آموزشگاه های آزاد و دیگر موسسات بسیار پایین است. وی نیت اصلی در ایجاد هنرستان هنرهای زیبای پسران و دختران را ترویج آموزش هنر در قالب کلاسیک عنوان کرد.
رویکرد اصلی احداث هنرستان هنرهای زیبا در کرج رفع کمبودهای آموزشی در حوزه هنر است
در ادامه نشست، نادر دلیل هوش موسس و بانی هنرهای زیبای دختران با قدرانی از بزرگان عرصه فرهنگ استان البرز گفت: بعد از ۲۰ سال از آغاز به کار هنرستان هنرهای زیبای پسران، در سال جدید شاهد افتتاح چنین هنرستانی برای دختران کرج هستیم. وی گفت: این مجموعه با ۳ هزار متر مربع مساحت و ۱۲۰ متر زیربنا در ۴۰ رشته آموزشی فعالیت می کند و از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و در ادامه نیز تلاش می شود تا در عرصه آموزش، این هنرستان از بهترین هنرستان های سطح کشور شود. وی هدف احداث این هنرستان را صرفا درآمدزایی ندانست و گفت: رویکرد اصلی رفع کمبودهای آموزشی در حوزه هنر است. دلیل هوش خصوص تجهیزات و امکانات مدرن این مجموعه گفت: به فرهنگ و ارشاد استان قول مساعد داده شده است تا برای رشته های های نمایش يا سینما، انیمیشن و موسیقی بهترین امکانات آموزشی فراهم شود. به عنوان مثال احداث سالن همایش با ظرفیت ۳۶۰ نفر یا تهیه بهترین سازهای موسیقی برای هنرآموختگان فراهم شده است و به جرات می توان بگویم از نظر امکانات آموزش، هنرستان هنرهای زیبای دختران کرج از تمامی هنرستان های شهرهای دیگر برتر است.
المپیاد کشوری هنر در البرز برگزار می شود
سجاد فروغی رییس هنرستان هنرهای زیبای پسران در ادامه با اشاره به موفقیت های چشم گیر هنرجویان در هنرستان پسران کرج گفت: هنرجویان هنرستان پسران در مسابقات و جشنواره های فیلم، انیمیشن و حتی صنعت گیم نت به موفقیت های چشم گیری دست یافته اند. وی از برگزاری المپیاد هنر در سطح کشوری در البرز خبر داد و گفت: این جشنواره در آینده ای نزدیک برگزار می شود. در این جشنواره هنرجویان سطح کشور و آموزشکده های کار و دانش با هم رقابت خواهند پرداخت. فروغی افزود: چون این جشنواره به صورت ملی برگزار می شود، وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت های لازم را خواهد داشت هدف اصلی از برگزاری المپیاد هنر، معرفی توانمندی های هنرجویان کرج است، و نیاز است در کنار گام ها ی مهمی که در گذشته برای تعالی هنر استان انجام شده است، برنامه های ملی این چنینی نیز برگزار شود چرا که کلانشهر کرج ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگ - هنری دارد. وی با اشاره به حضور برترین اساتید تهران و کرج در هنرستان هنرهای زیبای پسران بیان داشت: امسال نیز اساتید مطرح در رشته های سینما و تئاتربه این کادر آموزشی افزوده خواهند شد. فروغی در پایان افزود: امسال با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و همچنین شهرستان کرج مقرر شد تا جشنواره عکس سرو طبیعت استان البرز به هنرستان هنرهای زیبا سپرده شود و رونمایی از پوستر و فراخوان ثبت نام آن هفته آینده اطلاع رسانی می شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود