25 خرداد 1394
شماره خبر: 143863

روستای خور دهدار ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

روستای خور دهدار ندارد


مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز از وجود 47 روستای هدف گردشگری دراستان خبر داد.
عبدالناصر میرچی اظهار کرد: در بازدیدی که به تازگی توسط علی آقازاده، مدیر عامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی و هیات همراهشان از روستای هدف گردشگری خور صورت گرفت، موانع و مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری این روستا بررسی شد. وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد نبود دهیار تعامل ساکنان این روستا با سایردستگاه‌های دولتی استان را کند ساخته است.
وی افزود: بدون شک تا زمانی که برای روستای خور دهیاری به عنوان پل ارتباطی بین روستانشینان و دستگاه‌های دولتی انتخاب نشود، پیگیری اهداف پیش بینی شده برای توسعه این روستای هدف گردشگری با مشکلاتی مواجه خواهد بود. این مسئول گفت: براین اساس از بخشداری منطقه انتظار می‌رود هرچه زودتر نسبت به تعیین دهیار روستای خور اقدام کند. وی ادامه داد: روستای خور جزء 47 روستای هدف گردشگری استان البرز است که از طریق جذب گردشگر می‌تواند نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی استان ایفا کند. میرچی تصریح کرد: علاوه براین جذب هرچه بیشتر گردشگر به این روستا منجر به درآمدزایی بیشتر و اشتغال‌زایی برای روستانشینان نیز می‌شود. وی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته برای بهبود زیرساخت‌های گردشگری در روستای خور افزود: از چندی پیش گلنگ احداث هتل روستای خور زده شده و تا کنون این پروژه بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: علاوه براین بنا شده تغییرانتی در ساختار فیزیکی سرویس‌های بهداشتی این روستا که برای گردشگران احداث شده، داده شود تا کسانی که برای تفریح و گردش به این روستا می‌آیند مشکلی در زمینه دسترسی به سرویس بهداشتی نداشته باشند. وی ابراز کرد: اعتباری برای بازسازی سرویس‌های بهداشتی روستای خور تخصیص یافته تا بتوانیم این ساختمان‌ها را در مقابل باد و سایر عوامل طبیعی مقاوم‌سازی کنیم.
این مسئول با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با افزایش زباله در طبیعت بکر روستای خور گفت: برخی از گردشگران توجهی به طبیعت و محیط اطراف خود ندارند و زباله‌های خود را بدون توجه به عواقب آن در طبیعت رها می‌کنند. میرچی افزود: ریختن زباله در روستاهای هدف گردشگری منجر بی‌اعتمادی روستانشینان نسبت به گردشگران می‌شود و درنتیجه باعث می‌شود که ازگردشگران به خوبی استقبال نشود. مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز اضافه کرد: علاوه براین ریختن زباله چهره نازیبایی به طبیعت می‌دهد و آلودگی‌های زیست محیطی بسیاری درپی دارد.
وی یادآورشد: براین اساس بنا شده ان جی اویی متشکل از روستانشینان و برخی طبیعت دوستان دراین روستا تشکیل شود تا اعضای آن نسبت به آگاهی بخشی به گردشگران درخصوص برخورد با طبیعت اقدام کنند. این مسئول ادامه داد: اعضای این ان جی او در برخی روزهای سال نسبت به پاکسازی روستای خوراز زباله اقدام خواهند کرد. وی با تاکید براهمیت صنعت گردشگری در دنیای امروز گفت: امروزه این صنعت به یکی از صنایع درامدزایی بسیاری از کشورها تبدیل شده است . مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز خاطرنشان کرد: رونق گردشگری علاوه بر ارزآوری موجب صادرات فرهنگ و ارزش‌های غنی ایرانیان به سایر کشورها می‌شود. میرچی افزود: استان البرز به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد می‌تواند به عنوان مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی شناخته شود.
وی افزود: دراستان البرز جاذبه‌های گردشگری وجود دارند که حتی البرزنشینان نیز از آنها بی‌اطلاعند. میرچی درپایان گفت: برای شناساندن این جاذبه‌ها باید نگاه کلان مسئولین به بحث گردشگری تغییر کند و این تغییر دیدگاه درعمل نشان داده شود.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود