26 خرداد 1394
شماره خبر: 143904

برگزاری المپیاد «راسخون» واحد آقایان شعب جامعةالقرآن استان‌ تهران و البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری المپیاد «راسخون» واحد آقایان شعب جامعةالقرآن استان‌ تهران و البرز


معاونت آموزش و پژوهش جامعة‌القرآن الکریم آقایان استان تهران و البرز از برگزاری المپیاد حفظ اجزاء ۱۶ تا ۲۰ قرآن با عنوان «راسخون» در مجتمع فرهنگی دشت بهشت خبر داد.
محمدهادی اسلامی، معاونت آموزش و پژوهش جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) آقایان استان تهران و البرز ضمن بیان این مطلب گفت: المپیاد حفظ 20 جزء راسخون ویژه آقایان دوره حفظ تخصصی یک ساله استان‌های تهران و البرز است که در مجتمع فرهنگی ـ ورزشی دشت بهشت برگزار می‌شود. وی با اشاره به شعب شرکت‌کننده در این دوره، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این المپیاد از شعبه‌های نامجو، طلاب، امام حسن عسری در غرب تهران، شعبه مرکز قرائت در شرق تهران، رباط کریم و ورامین حضور دارند.
حضور حدود 60 حافظ قرآن آقا
اسلامی با اشاره به حضور حدود 60 نفر از واحد‌های جامعةالقرآن استان‌های تهران و البرز در المپیاد فوق، عنوان کرد: این اردو به منظور نشاط روحی و روانی قرآن‌آموزان و ارتقای توانمندی‌هایشان در فضای مجتع فرهنگی ـ ورزشی دشت بهشت مشخص شده است. معاونت آموزش و پژوهش جامعة القرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) برادران استان تهران و البرز با تأکید بر اینکه المیپاد راسخون طی دو مرحله آزمون شفاهی و کتبی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: آزمون کتبی شامل 50 سؤال چهارگزینه‌ای در برگیرنده 25 سؤال مرتبط با مفاهیم، اعتقادی و شناخت اهل‌بیت(ع) و 25 سؤال شام مهارت‌های حفظ و حفظ ترتیبی قرآن به صورت کتبی است.
30 خرداد؛ اعلام نتایج
وی با تأکید بر اینکه این المپیاد از 5 جزء چهارم قرآن شامل اجزاء 16 تا 20 است، عنوان کرد: آزمون‌های فوق با حضور هشت داور حافظ کل و اساتید جامعةالقرآن تشکیل می‌شود. اسلامی درخصوص اعلام نتایج این المپیاد تصریح کرد: شنبه آینده، 30 خردادماه نتایج از طریق پایگاه اینترنتی جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) استان تهران به نشانی http://www.jqk.ir اعلام می‌شود. وی با تأکید بر اینکه اردوی فوق یک روزه و از ساعت 8 صبح تا 18 برگزار می‌شود، اظهار کرد: در کنار اخذ آزمون‌ها، برنامه‌های تفریحی و ورزشی چون برگزاری مسابقه فوتبال و شنا برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

منبع ایکنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود