31 خرداد 1394
شماره خبر: 144246

شهرستان نظرآباد به مرکز اختلالات یادگیری نیاز دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شهرستان نظرآباد به مرکز اختلالات یادگیری نیاز دارد


مدیر آموزش و پرورش نظرآباد گفت: راه اندازی مرکز اختلالات یادگیری در این شهرستان به منظور ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی تخصصی به دانش آموزانی که دارای مشکل درفرایند یادگیری هستند، ضروری است.
محسن شهبازی افزود: فعال شدن این مرکز با هدف شناسایی و کاهش دادن مشکلات یادگیری در بین دانش آموزانی که دارای اختلال یادگیری هستند، ارتقاء دانش تخصصی والدین نسبت به این اختلال در فرزندشان، کاهش درد و رنجی که دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری در کلاس درس نزد هم کلاسی ها و معلم های خود در مدارس می کشند را در شهرستان نظرآباد ضروری است.
وی اظهار کرد: از نظر علم روانشناسی فردی که در نوشتن، خواندن، ریاضی و توجه کردن در کلاس درس معلم از ورود به مدرسه تا دانشگاه با مشکل روبرو باشد، دارای اختلال یادگیری است که باید والدین برای درمان این اختلال از مقطع ابتدایی اقدام کنند. مدیر آموزش و پرورش نظرآباد عوامل ارثی، شرایط پیش هنگام و پس از تولد ، تاخیر در رشد ، آسیب مغزی و محیطی را از موارد مهم اختلالات یادگیری از دیدگاه علم روانشناسی برشمرد. وی سبب شناسی، تشخیص و درمان اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان در مدارس را از جمله پیامدهای مثبت راه اندازی مرکز اختلالات یادگیری در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد ذکر کرد. شهبازی ادامه داد: خدمات دهی این مرکز نقش موثری در شناسایی میزان یادگیری دانش آموزان ، نحوه آموزش و فرایند یادگیری مطالب درسی در بین دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری و نیز سطح انتظار والدین و معلمان از این دانش آموزان خواهد داشت. وی ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای و درمانی به دانش آموزانی که دارای اختلالال یادگیری در یک یا چند ماده درسی هستند در طول سال تحصیلی و رشد کیفی فرایند یادگیری را از دیگر مزایای فعال شدن مرکز اختلالات یادگیری در شهرستان نظرآباد عنوان کرد . وی گفت : علم روانشناسی اختلالات یادگیری را یک نوع ناتوانی در یادگیری تعریف می کند به گونه ای که این اختلال عصبی زیست شناختی است که از یک مشکلات به ظاهر ساده در فرد به صورت مشکل در نوشتن ، خواندن و حساب کردن شروع می شود . مدیر آموزش و پرورش هر گونه بی توجهی به اختلالات یادگیری به خصوص در گروه سنی مدرسه را سبب افت تحصیلی شدید، ترک تحصیل ، نداشتن انگیزه در مطالعه ، افزایش فشارهای روحی و روانی در دانش آموز ، سخت گیری بیش از حد والدین نسبت به فرایند تحصیلی دانش آموز و احساس ناتوانی بیش از حد دانش آموز در بین هم کلاسی هایش بیان کرد. وی تاکید کرد فعال کردن این مرکز برای خدمات رسانی تخصصی به اینگونه دانش آموزان را در سال تحصیلی جدید را منوط به همکاری مسوولان ذیربط در استان و کشور دانست. شهرستان نظرآباد دارای 28 هزار و 500 دانش آموز است. شهرستان نظرآباد با 250 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود