14 تیر 1394
شماره خبر: 145115

رونق طرح ۱۴۴۹ با محوریت سوره « یس» در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

رونق طرح ۱۴۴۹ با محوریت سوره « یس» در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز


معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز از استقبال کانون های مساجد این استان از طرح قرآنی ۱۴۴۹ با محوریت سوره « یس » خبر داد.
حجت الاسلام کاظم شکری ، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، اظهار کرد: همزمان با آغاز برنامه های تابستانی ویژه اوقات فراغت، طرح قرآنی 1449در کانون های مساجد استان برگزار می شود. حجت الاسلام شکری با بیان این که طرح قرآنی 1449 با محوریت سوره«یس» است، افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج و آموزش فرهنگ قرآنی، جذب و آموزش علاقه مندان به کلاس های روخوانی، مفاهیم،حفظ و تثبیت قرآن، تشویق و ترغیب عموم علاقه مندان برای پرداختن به امر حفظ آیات موضوعی قرآن کریم به عنوان یک ارزش اسلامی است.
وی با بیان این که این طرح از جمله های برنامه های ویژه اوقات فراغت است، افزود: گستره این طرح در سراسر کشور در همه کانون هایی است که امکان تشکیل دوره ها در آنجا وجود داشته باشد و اولویت برگزاری این دوره ها با خانه های نور است. معاون آموزش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز تصریح کرد: ترویج باورها و رفتار جهت تحقق شعار سال و زمینه سازی برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت10 میلیون حافظ قرآن در کشور از جمله دیگر اهداف این طرح است. وی اضافه کرد: در این طرح حفظ و تفسیر آیه به آیه سوره مبارکه «یس» در دستور کار قرار داشته و برنامه های آن در زمینه روخوانی و روانخوانی، مفاهیم، حفظ و تثبیت آیات سوره مبارکه یس صورت می گیرد.شکری با بیان این که طرح قرآنی 1449 همزمان با ماه مبارک رمضان در استان البرز از 23 خرداد همزمان با پخش برنامه مزبور از صدا و سیما آغاز شده است، اظهار کرد: محتوای آموزشی این طرح شامل روخوانی و روانخوانی، حفظ و مفاهیم سوره یس بوده که به صورت20 جلسه حضوری و در 40 ساعت از تاریخ 7 تیر ماه در کانون های مساجد استان البرز برگزار می شود. وی خاطرنشان کرد: ارزشیابی پایانی طرح قرآنی 1449 در قالب آزمون کتبی چهارگزینه ای به صورت سراسری و کشوری است که زمان آن متعاقبا اعلام می شود و ملاک قبولی در طرح نیز کسب حد نصاب نمره 15 از 20 یا 75 از 100 است. شکری ادامه داد: محورهای فعالیت کانون‌های مساجد در سال 94 شامل قرآن و عترت، نماز و مسجد، خانواده و سبک زندگی و فعالیت‌های فرهنگی هنری با موضوعات دلخواه است. گفتنی است، در سطح کشور نیز طرح بزرگ قرآنی 1449 با هدف حفظ سوره مبارکه یس، به ‌منظور تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و همچنین 30 موضوع قرآنی با مضمون سبک زندگی قرآنی به همت شبکه قرآن سیما و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای قرآنی همزمان با ماه رمضان آغاز شده است. امسال در قالب این طرح کاروان همدلی و همزبانی با محور «1449، قرآن، کتاب زندگی» راه‌اندازی شده که این کاروان همزمان با اجرای طرح با حضور در استان‌های مختلف، به اجرای این طرح در استان‌ها کمک می کند. همچنین شبکه قرآن سیما به عنوان متولی اصلی با پخش روزانه 120 دقیقه برنامه زنده به طور اختصاصی به این طرح می‌پردازد و این برنامه همه روزه از ساعت 17 مهمان مخاطبان قرآنی است.



منبع:شبستان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود