20 آبان 1391
شماره خبر: 14708

جاذبه نمایشگاه مطبوعات پایتخت هم مسئولان البرز را رسانه ای نکرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جاذبه نمایشگاه مطبوعات پایتخت هم مسئولان البرز را رسانه ای نکرد

سپیدار آنلاین: در حالی نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور در پایتخت به کار خود پایان داد که هیچ یک از مسئولان البرز از این نمایشگاه بازدید نکرده و غرفه اداره کل ارشاد البرز در این نمایشگاه جز اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر کسی را به خود ندید.
بهار مطبوعات و اهالی رسانه نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها است که فرصت مغتنمی را برای پیوند همه از جمله مردم و مسئولان با رسانه رقم می زند.
نمایشگاه نوزدهم نیز با همین هدف و با نقاط قوت و ضعف خود برگزار شد و فرصتی را فراهم کرد تا همه از مسئولان سیاسی و اقتصادی تا ورزشکاران و اهالی فرهنگ و هنر سری به آن بزنند و از نزدیک با مخاطبان رسانه ها و اهالی قلم به دست به گپ و گفت بنشینند و منشا انتشار اخبار بسیار زیادی نیز در فضای رسانه ای و خبری کشور شدند. در این میان غرفه های استانی نمایشگاه نیز حال و هوای خاصی داشت و شاهد رفت و آمد مدیران و مسئولان از اقصی نقاط کشور بود از استاندار تا نمایندگان مجلس و خلاصه همه از دور و نزدیک لابلای گردش در میان رسانه های سراسری سری نیز به غرفه های استانی خود می زدند و ضمن گپی با مسئولان ارشاد حاضر در غرفه از نزدیک در جریان فضای رسانه های استانی خود قرار می گرفتند. اما در این میان افسوس که از مدیران استان البرز حتی یک نفر هم سری به نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها نزد و حال آنکه تعطیلات و تهران بدون ترافیک در روزهای تعطیلی اخیر و مصادف با برگزاری نمایشگاه فرصتی را فراهم کرده بود که در حدود 40 دقیقه بتوان از کرج به مصلا محل برگزاری نمایشگاه رفت. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز که تنها مدیر حاضر در این نمایشگاه بود در پاسخ به سوال مهر در خصوص عدم حضور مسئولان البرز در نمایشگاه گفت: ما هم منتظر مدیران در غرفه ارشاد واقع در نمایشگاه بودیم اما شاید به دلیل مشغله های کاری و ... مدیران موفق به حضور در نمایشگاه نشدند. مجتبی ابراهیمی ادامه داد:نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های رسانه ای استان به همگان و از سوی دیگر معرفی مدیران این استان به رسانه های سراسری بود که به نظر می رسد می توانستیم به گونه ای بهتر از آن بهره برداری کنیم. وی با قدردانی از حضور پرشور اصحاب رسانه در طول برگزاری نمایشگاه ابراز امیدواری کرد با تبیین اهمیت رسانه و رویدادهای بزرگ رسانه ای این چنین از این پس شاهد حضور پر رنگ مسئولان استان در نمایشگاه باشیم. آنچه بیش از همه موجب دلخوری حاضران در غرفه استان البرز در نمایشگاه مطبوعات شد عدم توجه همیشگی مدیران این استان تازه تاسیس به مقوله رسانه است. رسانه ای که امروز از ابزارهای مهم قدرت در دنیا به شمار می رود در استان ما تعداد دوست دارانش انگشت شمارند و امید که تا نمایشگاه هجدهم مسئولان اندکی بیاندیشیند و حضور خود را در محافل فرهنگی این چنین تقویت کنند تا غرفه استان البرز نیز در مهجوریت نماند و از سوی دیگر رسانه های استان نیز با انگیزه تر از همیشه خود را برای این رویداد مهم رسانه ای آماده کنند. غرفه اداره کل ارشاد البرز نیز در این نمایشگاه گذشته از نقاط ضعف و قوت به نظر می رسد بیش از هر چیز نیازمند بازدید مسئولان استان و بها دادن ایشان به مقوله فرهنگ و رسانه بود. امید که تا نمایشگاه بعدی فرصتی برای بازنگری و باز اندیشی مدیران و آشتی آن ها با رسانه ها فراهم شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود