24 مرداد 1394
شماره خبر: 147240

آغاز یازدهمین جشنواره کشوری روش های تدریس ریاضی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آغاز یازدهمین جشنواره کشوری روش های تدریس ریاضی در البرز


یازدهمین جشنواره کشوری روش های تدریس مبتنی بر فناوری درس ریاضی سه رشته علوم تجربی جمعه شب در دهکده ورزشی چهارباغ استان البرزبه مدت سه روز آغاز شد.
معاون دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه این جشنواره، گفت: با توجه به اهمیتی که دروس نهایی در سرنوشت دانش آموزان دارد و بر اساس سیاست های وزیر آموزش و پرورش درس ریاضی 3 در برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس مورد توجه قرار گرفت. مسعود دودانگه افزود: در برگزاری این جشنواره رقابت و انتخاب افراد برتر اولویت کار نیست و می بایست فضا را به سمتی سوق دهیم تا بر اساس هم اندیشیهای صورت گرفته در این برنامه الگوی برتری از تدریس مفاهیم درس ریاضی 3 رشته علوم تجربی داشته باشیم تا در نهایت ثمره این فرایند را بتوانیم در کلاسهای درس سراسر کشور و برای دانش آموزان داشته باشیم. وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره کشوری روش های فعال تدریس مبتنی بر فناوری درس ریاضی 3 رشته علوم تجربی پایان راه نیست بلکه آغاز ماموریت حساس مسوولان و دبیران به عنوان مروجین این الگوهای برتر تدریس است تا بتوانیم شاهد بهبود شرایط آموزشی درس ریاضی در کشور باشیم. در ادامه شیرزادی کارشناس مسوول اداره تکنولوژی و گروه های آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزاری جشنواره های از این دست را بهانه دانست در خلال مهیا شدن برای آن اتفاقات خوبی بیفتد. وی ادامه داد : برگزاری این جشنواره باعث شد تا 299 کارگاه آموزشی در خصوص الگوهای برتر در سطح کشور برگزارشود، 536 دبیر ریاضی زن و 264 دبیر ریاضی مرد روش های تدریس خود را برای مرحله منطقه ارسال نمود که از میان آنها 265 دبیر زن و 93 دبیر مرد به مرحله استانی را پیدا کردند که در حال حاضی پذیرای 32 دبیر منتخب کشوری در درس ریاضی 3 رشته تجربی می باشیم.
شیرزادی ادامه داد: روش های تدریس در این جشنواره بر اساس چهار معیار 1- استفاده از تکنولوژی 2-روش تدریس 3-روانشناسی وبحث تخصصی مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت.
همچنین معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در حاشیه این آیین گفت: با توجه به اینکه دبیرخانه ریاضی کشوری در استان البرز می باشد یازدهمین جشنواره روشهای فعال تدریس ریاضی در استان البرز برگزار می شود. عباس سلطانیان ظهار داشت: از صبح امروز 32 دبیر برتر ریاضی استانها اقدام به تدریس تمام سر فصل های کتاب ریاضی سه رشته علوم تجربی می کنند. وی ادامه داد: گزارش این تدریس ها در قالب فیلم و کتاب تهیه و به تعداد 715 عدد تکثیر و به تمام مناطق آموزش و پرورش کشور ارسال می شود تا تمام معلمین ریاضی از بهترین روشهای تدرس مفاهیم کتاب ریاضی 3 رشته تجربی به عنوان یک الگو بهرمند شود. معاون آموزش متوسطه البرز افزود: در کنار برگزاری جشنواره معلمان ریاضی جلسات کارگاهی تخصصی برای روسای ادارات متوسطه دوم ادارات کل آموزش و پرورش استانها با سه عنوان تهیه و تدوین شیوه نامه تطبیق کارنامه های دوره های مختلف آموزش متوسطه با دروس دوره دوره دوم متوسطه نظام آموزشی جدید، بررسی آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه نظام جدید آموزشی و بررسی مفاد تبصره هفت آیین نامه آموزشی دوره پیش دانشگاهی و جلسات کارگاهی تخصصی تهیه می شود.
وی اظهار داشت: این عناوین برای مسئولین دبیرخانه های راهبردی کشوری دروس متوسطه نظری با سه عنوان نظارت بر فرایند آموزش (نظارت بالینی)، ارزیابی عملکرد گروه های درسی استانها و بررسی تخصصی دبیرخانه های دروس نظری برگزار می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود