27 مرداد 1394
شماره خبر: 147451

کتابخانه خیرساز اندیشه در نظرآباد تحویل کتابخانه های عمومی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کتابخانه خیرساز اندیشه در نظرآباد تحویل کتابخانه های عمومی شد


خیرین کتابخانه ساز عباس و محمود نصر آزادانی، رییس اداره کتابخانه های نظرآباد، کارشناسان امور عمرانی و مشارکت های اداره کل کتابخانه های استان البرز، پیمانکار پروژه، جمعی از مسئولین محلی با حضور در بخشداری تنکمان، و امضا صورتجلسه واگذاری کتابخانه خیرساز اندیشه به ..
مساحت 495 متر مربع، این ساختمان جهت تجهیز و بهره برداری به اداره کتابخانه های عمومی نظرآباد واگذار شد. خیرین کتابخانه ساز عباس و محمود نصر آزادانی، رییس اداره کتابخانه های نظرآباد، کارشناسان امور عمرانی و مشارکت های اداره کل کتابخانه های استان، پیمانکار پروژه، دهیاران و شوراهای روستاهای محمدآباد و دولت آباد و نماینده بخشدار تنکمان با حضور در بخشداری تنکمان، و امضا صورتجلسه واگذاری کتابخانه خیرساز اندیشه ، این ساختمان جهت تجهیز و بهره برداری به اداره کتابخانه های عمومی نظرآباد واگذار شد. رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نظرآباد با عرض تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و تشکر از خیرین کتابخانه ساز و همت اهالی و دهیاران روستاهای جنوب بخش تنکمان که در ساخت ساختمان اولین کتابخانه خیرساز استان البرز مشارکت داشتند گفت: الحمدالله این اتاق فرخنده فرهنگی که در کمتر از یک سال یعنی حدفاصل 28 تیر سال قبل تاکنون مراحل آغاز ساخت کتابخانه خیر ساز روستایی توسط این دو خیر عزیز شروع و با یاری خدای متعال در این مدت به پایان رسید که امیدوارم مرضی رضای حق تعالی قرار بگیرد. عباس نصر خیّر کتابخانه ساز هم ضمن تشکر از حاضرین درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: عصاره حیات بشری چیزی جز کتاب نیست. اگر کتاب نباشد؛ هیچ تمدنی به وجود نمی آید و بشر قادر به طی کردن مسیرهای بعدی پیشرفت نخواهد بود. در واقع حلقه واسط بین یافته های بشر و پیشرفت آن، کتاب است. این خیر کتابخانه ساز در ادامه افزود: از دویست سال پیش که که کتابخوانی وارد زندگی جامعه بشری شد؛ منشا تحولات و تحرکات اجتماعی شد و تحرکات جدید میسر نخواهد شد. جز با وقف کردن خودمان با مقوله کتاب و کتابخوانی. و لذا بهترین خادمان بشر کسانی هستند که در حال توسعه و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند. وی در پایان سخنان خود؛ صرفا ساختن ساختمان کتابخانه را برای رفع مشکل کمبود کتابخوانی جامعه کافی ندانستند و ساخت کتابخانه را قدم آغازین جهت ایجاد فضایی مناسب برای کتابخوانی دانسته و از مدیرکل کتابخانه های استان البرز درخواست نمودند با مدیریت و برنامه ریزی مناسب و انتخاب مسئول شایسته برای کتابخانه اندیشه مانع از هدر رفت منابع و سرمایه های ایجاد شده شوند تا کتابخانه ساخته شده منشا خیر و برکات ارزنده ای برای اهالی روستاهای جنوب بخش تنکمان شود. در ادامه این برنامه محمود نصر آزادانی خیّر کتابخانه ساز نیر در سخنانی کوتاه، تنها انجام کارهایی که با نیت قربت الی ا.. صورت می گیرد را مورد رضایت خداوند منان دانسته ؛ نیت و هدف خود را نیز از ساخت کتابخانه در روستاهای جنوب بخش تنکمان را همین بیان نمودند و تنها خواستار توفیق در زندگی از خداوند کریم شدند.
دهیاران روستاهای دولت آباد و محمدآباد بخش تنکمان نیز در سخنانی از خیرین کتابخانه ساز که با نیت قربت الی ا.. خود اهالی این روستاها را صاحب کتابخانه نمودند و باعث ایجاد فرصتی برای مطالعه و خواندن در این روستاها شدند تشکر نمودند و از خداوند برایشان اجر و توفیقات متعالی آرزو نمودند. در پایان، متن صورتجلسه تنظیم شده را برای حاضرین در جلسه قرائت و پس از آن طرفین صورتجلسه موردنظر را امضا شد. گفتنی است با هماهنگی های صورت گرفته، کتابخانه خیر ساز اندیشه که با مساحت 495 مترمربع در جنوب بخش تنکمان احداث شده است با تجهیز شدن در روزهای آینده توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز جهت افتتاح در روز عید غدیرخم آماده خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان نظرآباد بخش تنکمان خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود