31 مرداد 1394
شماره خبر: 147633

شاداب سازی فضای کتابخانه ها در اولویت باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شاداب سازی فضای کتابخانه ها در اولویت باشد


اسماعیل شفاعی در بازدید از کتابخانه علامه امینی فردیس که با همراهی مدیرکل کتابخانه های استان صورت گرفت بر ضرورت شاداب سازی و فضا سازی کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: زیبا سازی محیط و فضای عمومی کتابخانه ها در اولویت قرار بگیرد.
اسماعیل شفاعی مدیرکل امور استانها و انجمن ها در بازدید از کتابخانه علامه امینی فردیس که با همراهی فلاح مدیرکل کتابخانه های استان البرز صورت گرفت؛ بر ضرورت توجه به شاداب سازی و فضای کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: زیبا سازی محیط کتابخانه های عمومی و فضای عمومی کتابخانه ها در اولویت مدیران و مسئولین قرار بگیرد. مدیرکل امور استانها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی در بازدید از بخش های مختلف کتابخانه ضمن تقدیر از پیگیری های مسئول کتابخانه علامه امینی در خصوص توجه به شاخص های اصلی کتابخوانی و توجه به امر زیباسازی محیطی کتابخانه ابراز داشت : کتابخانه های عمومی به عنوان مکان اجتماعی نیازمند محیطی زیبا، جذاب و خوشایند است تا بتواند آن را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهد. شاداب سازی محیط کتابخانه های عمومی به منزله ی ایجاد محیطی زیبا، جذاب و خوشایند اهمیت ویژه ای دارد. اسماعیل شفاعی در ادامه افزود: مدیران و کتابداران کتابخانه های عمومی، مهمترین رهنمودهای شاداب سازی محیط کتابخانه های عمومی را پیگیری و در اولویت کاری خود قرار دهند. این امر باعث جذب فراگیر مخاطب ، ارتقا سایر شاخص های کتابخانه ای و تامین محیطی امن ، دلنشین برای مخاطبین و نهایتا افزایش شاخص مطالعه خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به اهمیت بهسازی فضاهای کتابخانه ای خاطرنشان کرد: درست است که اولین اصل در شاداب سازی ساماندهی محوطه بیرونی کتابخانه است و بخش مهمی از شاداب سازی کتابخانه به معماری برمی گردد تا آنجا که اگر معماری اشتباه باشد، شاداب سازی محیط کتابخانه دشوار خواهد بود، اما توجه به بخش کودک، مناسب سازی محیط روانی و فضای ارتباطی و همچنین مناسب سازی خدمات و مقررات هم از عوامل این شاداب و چابک سازی فعالیت های کتابخانه ای است که می تواند مسیر روشنی برای فعالیت آن کتابخانه ایجاد کند.
پس از بازدید جلسه ای با حضور مدیرکل کتابخانه های استان و رییس اداره کتابخانه های عمومی تشکیل و مشکلات و موضوعات کتابخانه های شهرستان فردیس بررسی شد, شاداب سازی فضای کتابخانه های عمومی و همچنین راه اندازی انجمن خیرین کتابخانه ساز و محاسبه سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی فردیس و تفکیک آن از اداره کل از جمله موضوعات طرح شده در این جلسه بود.


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود