21 آبان 1391
شماره خبر: 14808

اهمیت رشته فنی و حرفه‌ای در بین دانش‌آموزان نهادینه شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اهمیت رشته فنی و حرفه‌ای در بین دانش‌آموزان نهادینه شود

سپیدار آنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دبیران و مدیران در مدارس باید اهمیت رشته فنی و حرفه‌ای را در بین دانش‌آموزان نهادینه کنند.
اکبر حلیمی اظهار داشت: رشته فنی و حرفه‌ای دارای شاخه‌های مختلفی است و باید تعیین این رشته نیز در بین دانش‌آموزان نهادینه شود. وی با اشاره به اینکه این رشته می‌تواند زمینه‌های شغلی مناسبی را برای آینده دانش‌آموزان در پی داشته باشد، افزود: نگاه خانواده‌ها به این رشته مناسب نیست و لازم است تا در طی سال تحصیلی و قبل از انتخاب رشته دانش‌آموزان، این رشته نیز برای آنان یادآوری شده و از تنوع رشته فنی و حرفه‌ای برای خانواده‌ها گفته شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تأکید کرد: تلاش آموزش و پرورش سوق دادن جوانان به سوی رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.
رشته‌های فنی و حرفه‌ای اشتغال پایدار را در پی دارد
حلیمی افزود: دانش‌آموزان با ورود به این رشته‌ها با بسیاری از شاخه‌های فنی و حرفه‌ای آشنا شده و در آینده می‌توانند محیط کسب و کار مناسبی را برای خود راه‌اندازی کنند. وی ادامه داد: خانواده‌ها باید در انتخاب رشته به فرزندان خود کمک کنند اما تحمیل رشته به دانش‌آموزان نمی‌تواند آنان را به موفقیت برساند.
توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها در مدارس
حلیمی در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه و تجهیز کتابخانه در مدارس تأکید کرد و گفت: افزایش سرانه مطالعه کتاب در بین دانش‌آموزان بسیار ضروری محسوب می‌شود لذا با توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها به کتب مختلف ‌باید سعی کنیم تا دانش‌آموزان را تشویق و ترغیب به مطالعه کتاب کنیم. وی ادامه داد: دانش‌آموزان برای کسب علم و دانش تنها نباید به کتب درسی خود اکتفا کنند بلکه با مطالعه کتاب‌های غیردرسی می‌توانند در علم و دانش پیشرفت بیشتری را داشته باشند. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: در این راستا دانش‌آموزان باید زمانی را برای مطالعه کتاب‌های غیردرسی اختصاص دهند و سواد علمی خود را نیز ارتقا بخشند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود