19 شهریور 1394
شماره خبر: 148826

رسانه‌های البرز جذابیت کافی برای مخاطب ندارند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

رسانه‌های البرز جذابیت کافی برای مخاطب ندارند


رییس بنیاد البرزشناسی گفت: متاسفانه رسانه‌های البرز از جذابیت کافی برخوردار نیستند و باید حاوی مطالبی باشند که بتوانند مخاطب را جذب کنند.
محراب رجبی در کارگاه‌های آموزشی خبرنویسی که به همت خبرگزاری مهر و با مشارکت شهرداری کرج و مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج به مدت سه روز در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار می شود، حضور یافت و اظهار کرد: خبرگزاری مهر در استان البرز عملکرد خوبی داشته اما باید جذابیت کافی داشته باشد تا مخاطبان به آن گرایش داشته باشند. وی ادامه داد: رسانه‌ها باید به مطالبی بپردازند که هم در جهت رسالت آنها باشد و هم جذابیت کافی برای مخاطبان خود داشته باشد تا مخاطبان از مطالب رسانه بیزار نشوند. مشاور استاندار البرز گفت: رسانه‌ها وظایف بسیار مهم در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی بر عهده دارند و اهمیت وظایف آنها در استانی مانند البرز که این همه مشکلات فرهنگی و اجتماعی دارد، بیشتر است.
رسانه‌ها به معضل آمار بالای طلاق و پایین بودن سرانه مطالعه بپردازند
رجبی از آمار بالای طلاق و پایین بودن سرانه مطالعه به عنوان نمونه‌ای از مشکلات و معضلات فرهنگی نام برد و از رسانه‌ها خواست که به این موضوعات بپردازند و پرداختن به چنین موضوعاتی را جزو اولویت های کاری خود قرار دهند. وی افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته، سرانه مطالعه بسیار بالا است و در مواردی مشاهده شده که در چنین کشورهایی حتی بیماران در زمان بستری بودن در بیمارستان به مطالعه و کتاب‌خوانی می‌پردازند که این امر بسیار قابل توجه است. رییس بنیاد البرزشناسی از پرداختن به مشکلات زیست‌محیطی به عنوان یکی دیگر از ضرورت‌ها نام برد و گفت: رسانه‌ها باید قبل از اینکه دیر بشود، پرداختن به مشکلات زیست‌محیطی و ارائه راهکارها در این زمینه را نیز جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند. مشاور استاندار البرز از رونمایی از جلد جدید البرزنامه به زودی خبر داد و اظهار کرد: شهروند افتخاری استان البرز نیز به زودی معرفی خواهد شد. رجبی در پایان افزود: یکی از زیباترین اقدامات فرهنگی که می‌توان انجام داد، تقبل بخشی از هزینه‌های زندگی کودکان خانواده‌های کم‌درآمد است و به موازات این امر می‌توان اقدامات زیبای دیگر مانند آبیاری درختان را در راستای حفظ محیط زیست انجام داد. خبرگزاری مهر کارگاه های خبرنویسی را به مدت سه روز از روز گذشته ۱۸ شهریور ماه آغاز کرده است.




منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود