23 شهریور 1394
شماره خبر: 149073

طرح کد گذاری تجهیزات آموزشی در مدارس ناحیه یک کرج آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

طرح کد گذاری تجهیزات آموزشی در مدارس ناحیه یک کرج آغاز شد


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور طرح کدگذاری تجهیزات آموزشی به نام دانش آموزان در این ناحیه به اجرا درآمد.
وحید یعقوبی افزود: طرح کد گذاری تجهیزات آموزشی به نام دانش آموزان با هدف مسوولیت پذیری و پیشگیری از آسیب دیدگی امکانات و تجهیزات آموزشی به اجرا درآمده است. وی ، تقویت روحیه مشارکت پذیری و همکاری دانش آموزان با معلمان و مدیران ، آموزش عملی مسوولیت پذیری در حیطه وظایف فردی و اجتماعی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد. وی اظهار کرد: در قالب این طرح امکانات و تجهیزات آموزشی در هر کلاس از جمله میز و نیمکت ها به نام دانش آموز کد گذاری و ثبت می شود و هر دانش آموز مسوولیت وسایلی را که در کلاس ، آزمایشگاه ، نمازخانه و زنگ ورزش در اختیار وی گذاشته می شود را بر عهده دارد. وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم این طرح را مراقبت دانش آموزان از تجهیزات آموزشی و رعایت نظم در فضای آموزشگاه به عنوان خانه دوم آنان تشکیل می دهد.
وی کنترل رفتاری دانش آموزان در مدارس ، ترویج فرهنگ استفاده بهینه از ساختمان ،امکانات و تجهیزات آموزشی ، کاهش میزان خسارات ناشی از کم نوجهی دانش آموزان نسبت به امکاناتی که در اختیار دارند را از دیگر مزایای اجرایی شدن این طرح در مدارس ناحیه یک کرج عنوان کرد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: در قالب این طرح با دانش آموزانی که دقت لازم را در مراقبت از امکانات و تجهیزات آموزشی نداشته باشند ، وضعیت رفتاری آنان بررسی می شود. وی گفت: این طرح همزمان با شروع سال تحصیلی 95-94 در مدارس آغاز می شود که هم اکنون مقدمات اجرای آن توسط مدیران در مدارس این ناحیه آماده شده است. ناحیه یک کرج دارای 284 آموزشگاه است که پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید 53 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل شوند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود