30 شهریور 1394
شماره خبر: 149537

ثبت نام پایه اول ابتدایی در البرز ۵.۲ درصد رشد داشت

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ثبت نام پایه اول ابتدایی در البرز ۵.۲ درصد رشد داشت


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ثبت نام پایه اول ابتدایی در البرز نسبت به سال گذشته ۵.۲ درصد رشد داشته است.
نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز دوشنبه، به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در کانون فرهنگی و آموزشی شهید فهمیده برگزار شد.
خسرو ساکی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مقام ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار معلم شهید، اظهار کرد: پوشش واقعی دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۴ - ۹۳ به میزان ۹۹.۹۱ درصد رسیده است که نسبت به پوشش واقعی کشور ۱.۲۱ درصد بیشتر است. به گفته ساکی درصد قبولی دانش آموزان پایه اول ابتدایی به نسبت میانگین کشوری ۳ درصد بالاتر است که این امر ۹۹.۴۰ درصد دانش آموزان پایه اول استان البرز را شامل می شود. ساکی ادامه داد: پوشش ۳۳ درصدی طرح جابر ابن حیان در بین دانش آموزان دوره ابتدایی استان در سال تحصیلی ۹۴ - ۹۳ نشان از افزایش ۲۷.۶۴ درصدی مشارکت دانش آموزان و همکاران در اجرای مطلوب این طرح دارد.
۱۹ هزار دانش آموز تبعه خارجی در مدارس البرز ثبت نام شدند
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرشان کرد: اجرای طرح تفکر خلاق با رویکرد اصلاح الگوی مصرف در ۲۵ درصد مدارس دوره ابتدایی در دو سال اخیر، شناسایی و جذب ۱۵۱ داش آموز دوره ابتدایی ترک تحصیل کرده و بازمانده از تحصیل در راستا طرح انسداد مبادی بی سوادی، استقرار نظام جدید با رویکرد ۳ - ۳ در ۲۵.۱۷ درصد مدارس دولتی ابتدایی که نسبت به عملکرد میانگین کشوری دارای اختلاف ۱۸ درصد هستند جزو اقدامات معاونت آموزشی ابتدایی اداره کل استان است. وی رشد ۱۵.۸۵ درصد جذب نوآموزان پیش دبستانی نسبت به سال گذشته، تجهیز ۱۴۱ کلاس پایه ششم ابتدایی مدارس محروم استان در سال تحصیلی گذشته به امکانات هوشمند، راهیابی ۴ دانش آموز طرح پروژه های علمی و ۱ دانش آموز مولف به جشنواره کشوری را دیگر اقدامات در حوزه ابتدایی دانست. ساکی ارتقاء استان در آزمون کنکور سراسری بر اساس درصد قبولی از رتبه ۲۷ در سال ۹۳ به رتبه ۱۶ در سال ۹۳ همچنین توسعه رشته علوم انسای در مدارس خاص و افزایش سهم رشته علوم انسای از ۲.۹۰ درصد سال تحصیلی ۹۳ - ۹۲ به ۲۳.۳۵ در سال تحصیلی ۹۴ - ۹۳ و اجرا و ریل گذاری موفق برنامه تعالی مدیریت مدرسه در ۱۳۹ واحد آموزشی را جزو فعالیت های معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه گفت: کسب رتبه اول پوشش تحصیلی در میان استان های کشور با ۹۴.۵ درصد در سال تحصیلی ۹۴ - ۹۳ و افزایش ۴.۹۵ درصد نسبت به سال تحصیلی ۹۳ - ۹۲ را یکی دیگر از عمده فعالیت ها اعلام کرد. ساکی در ادامه در خصوص آمار دانش آموزان اتباع خارجی در استان گفت: آمار متغییر است چون البرز استانی مهاجر پذیر است ولی در سال گذشته ۱۹ هزار دانش آموز تبعه خارجی را ثبت نام کرده ایم و در سال جاری تعداد ۴ هزار و ۶۰۰ فر به آمار سال گذشته اضافه شده است.
آمار با سوادی در استان البرز بالاتر از دیگر استان ها است
وی در خصوص کمبود فضای آموزشی در استان البرز گفت: رشد بالای جمعیت در البرز باعث شده است که در زمینه فضاهای آموزشی با مشکل مواجه شویم تلاش های زیادی انجام گرفته است تا بتوانیم استانداردهای لازم را پیاده کنیم. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: آمار باسوادان استان البرز ۹۸.۸۲ درصد است و این آمار ممکن است به دلیل پدیده مهاجرت کم و یا زیاد شود.
ساکی آمار باسوادی در استان البرز را بالاتر از دیگر استان ها اعلام کرد و گفت: سال گذشته یکهزار و ۱۸۸ نفر از اتباع خارجی در دوره های سواد آموزی تحت پوشش قرار گرفته اند. وی در ادامه خاطرشان کرد: دوره سواد آموزی در ندامتگاه کرج و همچنین قزلحصار و زندان رجایی شهر تشکی شده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان به عدالت آموزش اشاره کرد و گفت: عدالت آموزشی یکی از استراتژی ها و اهداف وزارت آموزش و پرورش است در سند تحول بنیادین به این موضوع اشاره شده است و به عنوان یکی از سیاست های کلی نظام است. همه تلاش ها در راستای ایجاد فرصت های برابر آموزشی در کشور است.


منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود