11 مهر 1394
شماره خبر: 150183

کنسرت «علیرضا قربانی» در کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کنسرت «علیرضا قربانی» در کرج برگزار شد


تالار فرهنگی شهیدان نژاد فلاح کرج شامگاه گذشته مملو از شهروندانی بود که برای اجرای کنسرت علیرضا قربانی به این مکان آمده بودند.
شامگاه گذشته کنسرت علیرضا قربانی در تالار فرهنگی شهیدان نژاد فلاح کرج با استقبال پرشور مخاطبان این خواننده محبوب آواز سنتی، برگزار شد. صندلی‌های تالار پرشده بود از حضور شهروندانی که برای اجرای این کنسرت لحظه‌شماری می‌کردند. علیرضا قربانی به همراه هنرمندان گروهش با تشویق بی‌وقفه مخاطبان به روی صحنه آمد. «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است/دنیا برای از تو سرودن مرا کم است/اکسیر من نه اینکه مرا شعر تازه نیست/من از تو می‌نویسم و این کیمیا کم است» این قطعه که از سوی علیرضا قربانی بانام « پرده‌نشین» معرفی شد اولین قطعه‌ای بود که تقدیم حاضران در سالن شد.
دل تک تک ایرانی ها از حادثه «منا» خون است
علیرضا قربانی پس از اجرای اولین قطعه رو به حاضران، ضمن تسلیت به مناسبت وقوع حادثه دل‌خراش «منا»، اظهار کرد: دل‌های تک‌تک ایرانیان و همچنین مسلمانان جهان پس از وقوع این حادثه زخم‌خورده و غمگین است. وی از فاجعه منا به‌ عنوان فاجعه‌ای بزرگ و دردناک یادکرد و گفت: دل‌های تک‌تک ما اندوهگین است امیدواریم روح همه حجاج کشته‌شده در این حادثه قرین رحمت الهی باشد و خداوند به خانواده‌هایشان صبر بدهد. این خواننده آواز سنتی ایرانی در ادامه با اشاره به اینکه زمان برگزاری کنسرت همزمان با عید غدیر خم‌شده است، گفت: عید غدیر خم عیدی مبارک و عزیز است و یکی از اعیاد مهم ما مسلمانان محسوب می‌شود.
برگزاری کنسرت های موسیقی با سختی های خاصی همراه است
وی با ابراز خوشحالی از اینکه موقعیتی فراهم‌شده که در کرج کنسرت برگزار کند، اظهار کرد: از همه عزیزانی که برای برگزاری این کنسرت زحمت‌کشیده‌اند سپاسگزارم. قربانی در ادامه گفت: از همه نهادهایی که وظیفه ذاتی برگزاری کنسرت را دارند اعم از وزارت ارشاد و اسلامی، اداره کل ارشاد استان البرز، نیروی انتظامی، اداره اماکن و شهرداری کرج تشکر می‌کنم. این خواننده آواز سنتی ایرانی ادامه داد: از همه‌کسانی که به جریان سازی هنر و فرهنگ در جامعه کمک می‌کنند تا در شکل و قالب اصلی‌اش نمایان شود باید تشکر کرد. قربانی در پایان افزود: در حال حاضر برگزاری کنسرت موسیقی به‌ویژه کنسرت‌های جدی مسائل و سختی‌های خاص خود را دارد. در ادامه کنسرت قطعه «مدار صفر درجه» اجرا شد، اجرای این قطعه شور و هیجانی بی‌نظیر در حضار به وجود آورد. پس قطعه «ارغوان» به درخواست بسیاری از حاضران در تالار اجرا شد آهنگسازی این قطعه بر عهده مهیار علیزاده بوده است. در پایان، قطعه «سوگ» اجرا شد؛ به گفته علیرضا قربانی شاعر قطعه سوگ افشین یدالهی است و به تازگی ساخته‌شده است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود