25 آبان 1391
شماره خبر: 15044

وجود قومیت ها فرصتی برای برنامه سازان در صدا و سیمای مرکز البرز است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

وجود قومیت ها فرصتی برای برنامه سازان در صدا و سیمای مرکز البرز است

سپیدار آنلاین: معاون امور استان های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: با توجه به وجود تمام ویژگی های ایران اسلامی به لحاظ قومیت، زبان و گویش در استان البرز، استفاده از این توانمندی ها فرصتی مناسب برای تولید برنامه در این مرکز است.
کیومرث طهماسبی در آیین راه اندازی آزمایشی بخش خبر سیمای مرکز البرز افزود: باتوجه به اینکه استان البرز متشکل از اقوام ، زبان ها، گویش ها و فرهنگ های متعدد است که با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند، لذا ساخت برنامه در این مرکز نیز باید در جهت ایجاد وحدت و همدلی هرچه بیشتر باشد. وی اظهار داشت: این شبکه محلی و استانی است، اما باید تراز برنامه ها در حد ملی باشد و تهیه کنندگان و مسوولان این مرکز با ساخت برنامه ها ، همدلی و وحدت موجود بین مردم را تقویت کنند. طهماسبی بیان داشت: در ساخت برنامه ها در این استان نباید بخشی نگری داشته باشیم بلکه دوستی، همدلی و وحدتی که در برنامه های ملی داریم را مد نظر قرار دهیم. وی یادآور شد: در تمام ماموریت ها ساخت برنامه در سازمان چهار محور دین ، اخلاق، امید و آگاهی مورد تاکید است و باید همه برنامه ها به این سمت و سو حرکت کند وبه هیچ عنوان نباید یاس و ناامیدی در برنامه ها دیده شود. طهماسبی، با اشاره به اینکه انعکاس دستاوردهای نظام وظیفه اصلی سازمان صدا و سیمای البرز است افزود: البرز در کنار سایر ماموریت های خود باید در برنامه سازی علاوه بر انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی ، مخاطبان را مورد تکریم قرار دهد. وی بیان داشت: تکریم مخاطب در رسانه جایگاه ویژه دارد و باید به عقاید و پیشنهادهای مخاطبان نگاه ویژه داشته باشیم، چرا که مخاطبان ما صاحبان آگاهی و دانش هستند . طهماسبی با اشاره به راه اندازی سی و سومین مرکز استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مرکز البرز گفت: در سال های گذشته به واسطه توجه مدیران ارشد سازمان و استان ها به حوزه فرهنگی، مراکز از جایگاه ممتازی برخوردار شده اند. وی افزود: امروز توانمندی فنی و تولیدی استان ها به جایی رسیده است که اگر برای آنها ماموریتی فراتر داده شد، هر یک از آنها به تنهایی می توانند به عنوان یک شبکه سراسری عمل کنند.
معاون امور استان های سازمان صدا و سیما بیان داشت: امروز در حوزه فنی از پیشرفت های خوبی برخورداریم و شاهد کیفیت برتر تصویر به صورت فرستنده های دیجیتال در سراسر کشور هستیم. طهماسبی یادآور شد: در زمینه تولید نیز با توجه به تکثری که در شبکه های محلی و استانی وجود دارد ، اکثر استان ها از کمیت عبور کرده اند و به کیفیت می اندیشند. وی افزود: استان های مختلف باید اکنون به کیفیت و ارتقاء بیشتر برنامه ها توجه داشته باشند. طهماسبی گفت: اکثر شبکه های استانی ما از ظرفیت برنامه به صورت 24 ساعت برخوردارند و استفاده می کنند. وی با اشاره به اینکه مخاطبان سرمایه های اصلی هستند تاکید کرد: برنامه سازان از تولید برنامه ها در فضای بسته پرهیز کنند و سعی کنند به صورت میدانی و در جمع مردم به تولید برنامه بپردازند و مردم را به قاب تصویر نشان دهند. طهماسبی یادآورشد: مردم دوست دارند صدا و تصویر خود را از مرکز صدا و سیمای خود ببینند، بنابر این هرچه با مردم تعامل داشته باشید در تولید برنامه ها پاسخ خواهید گرفت. در این آیین استاندار قبلی و فعلی البرز، امام جمعه کرج ، فرمانداران کرج و ساوجبلاغ، شهردار کرج ، رییس شورای شهر ، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ره) و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند. بخش خبر مرکز البرز با بیش از 400 میلیون ریال هزینه در ساختمان فعلی صدا و سیمای البرز راه اندازی شده است و به صورت مستمر و آزمایشی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مجموع به مدت سه ساعت از شبکه جام جم یک برنامه پخش خواهد کرد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود