19 آبان 1394
شماره خبر: 152509

نمایشگاه عکس «قاب سرخ» در کرج افتتاح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نمایشگاه عکس «قاب سرخ» در کرج افتتاح شد


نمایشگاه عکس «قاب سرخ» به همت حوزه هنری استان البرز در شهرستان کرج افتتاح شد. در این نمایشگاه آیین های عاشورایی شهرهای مختلف به تصویر در آمده است.
مراسم افتتاح و نشست نقد و بررسی آثار ارائه شده در نمایشگاه «قاب سرخ» شامگاه دوشنبه در حوزه هنری استان البرز برگزار شد. در این مراسم افتتاحیه، ۳۰ قاب عکس مربوط به عزاداری و آیین های آن به تصویر کشیده شد. بهارک زرگر وفا دییر اجرایی انجمن عکاسان البرز اظهار کرد: عکس هایی که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است مربوط به آیین های عاشورای امسال در شهرهای تهران، شهریار، یزد، خوزستان است. وی در ادامه گفت: سبک های مختلف رئال مدرن، مینی مال را می توان در عکس های نمایشگاه دید. زرگروفا در ادامه هدف از برگزاری نمایشگاه را به نمایش گذاشتن جلوه هایی دانست که در کنار آیین های عزاذاری اتفاق می افتد و گفت: احساساتی که در قاب عکس منتقل می شود بسیار متفاوت است. در ادامه افتتاحییه نمایشگاه جواد سعیدی یکی از اساتید عکاسی که در جلسه نقد و ببرسی آثار نمایشگاه حضوز داشت در خصوص کیفیت آثار عکاسان در این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: موضوع این نمایشگاه عاشورا و آیین های آن است.
عکاسی زبان بین المللی است
سعیدی در ادامه با تاکید بر اینکه عکس زبان بین المللی است، گفت: در این نمایشگاه مراسم آیینی استان های مختلف بسیار زیبا به تصویر درآمده است. وی گفت: به دلیل تنوع بالای قومیتی در ایران آیین های زیادی در خصوص واقعه عاشورا وجود دارد در یزد آیین نخل برداری قدمتی تاریخی دارد عکاس با سفر به این شهر تاریخی نشانه های عاشورایی این آیین را ثبت و ضبط کرده است. این استاد عکاسی ادامه داد: آیین ها ی زیادی چون سینه زنی و زنجیر زنی وجود دارد که برای درک این آیین ها باید اطلاعات زیادی داشته باشیم چرا که عاشورا یک روز مهم با مصیبتی عظیم برای شیعیان جهان است.
در این نمایشگاه عکس های از مهدی الله یار بیگی، مرتضی صادقی، نوید مفیدی، محمود کوچک زاده، جواد سعیدی، مهران میرفصی، عباس غفار دوست نقد و بررسی شد. همچنین در این نمایشگاه عکس های از آیین الله گویان، مقتل خوانی، گِل زنی که مربوط به بعد از واقعه ی عاشورا است و مراسم آیینی با نام ملائک دوزخ به تصویر کشیده شد. تکنیک های عکاسی، ریتم های به دل نشین و همچنین ترکیب بندی زیبا و گاه کادر بندی های نابجا مورد بررسی قرار گرفت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود