28 آبان 1394
شماره خبر: 153204

آثار باستانی کشور تعیین حریم شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آثار باستانی کشور تعیین حریم شود


معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه آثار باستانی کشور باید تعیین حریم و سپس ثبت شود،گفت: آثار ثبت شده به هیچ عنوان از ثبت خارج نمی‌شود و ما همچنان اصرار داریم که ثبت این آثار محفوظ بماند.
اسدالله درویش امیری در جلسه انجمن میراث فرهنگی استان البرز که در محل استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه متاسفانه آثار باستانی که ثبت می‌شود، تعیین حریم نمی‌شود، اظهار داشت: این امر برای سازمان‌های میراث فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط مشکل‌ساز است. وی با تاکید بر اینکه آثار باستانی کشور باید تعیین حریم و سپس ثبت شود، افزود: آثار ثبت شده به هیچ عنوان از ثبت خارج نمی‌شود و ما همچنان اصرار داریم که ثبت آثار محفوظ بماند. معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه برای تعیین حریم آثار باستانی ثبت شده به یک همت بلندپایه نیاز داریم، خاطرنشان کرد: در گذشته نسبت به میراث طبیعی غفلت‌هایی صورت گرفته است. وی با بیان اینکه زمانی که انتقال معاونت میراث فرهنگی به شیراز و معاونت صنایع دستی به اصفهان در دوره پیشین رخ داد، تصریح کرد: با انتقال معاونت میراث فرهنگی به شیراز همراه این مهم کتابخانه مرکزی نیز به شیراز انتقال داده شد که در این بین به سبب نبود جا و مکان برای استقرار کتابخانه کلیه اسناد، مدارک و کتاب‌ها داخل گونی و کارتن‌هایی در زیرزمین ساختمانی دپو شده بود که بخشی از این‌ها طعمه‌ حشرات و موش قرار گرفت. وی با اشاره به این که با استقرار دولت تدبیر و امید بنا شد معاونت میراث فرهنگی و صنایع دستی به تهران برگردد، یادآور شد: به مدت سه ماه این کتاب و اسناد ترمیم و صحافی شدند و در این رهگذر هم بخشی از بین رفته که قابل ترمیم نبوده و 47 هزار سند نیز در این بین گم شده است.
درویش امیری با تاکید بر اینکه در رابطه با بحث تملک کاخ مروارید جلسه‌ای با حضور استاندار و دادستان طی روزهای آینده برگزار می‌شود، گفت: امید است تملک این کاخ به میراث منتقل شود چرا که با عدم تحقق این امر از نظر قانونی هیچ اقدامی و هزینه‌ اعتباری نمی‌توانیم داشته باشیم. وی افزود: باید مالک این مکان به منظور هزینه کرد اعتبار باشیم از طرفی سال گذشته برای نگهداری فضای سبز کاخ مروارید که بسیار ارزشمند است مبلغ یک میلیارد تومان هزینه کردیم.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود