30 آبان 1394
شماره خبر: 153220

آیین تکریم کتابداران در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آیین تکریم کتابداران در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد


آیین تکریم کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی در فرهنگسرای امام علی (ع) هشتگرد با حضور فرماندار؛ شهرداران ، شوراهای اسلامی ، اعضاء انجمن کتابخانه های شهرستان ؛ کتابداران، کتابخوانان و خادمان این عرصه برگزار شد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز با گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت آیت الله علامه طباطبایی (ره) و تقارن دوره از تکریم کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی با بزرگداشت این عالم ربانی ، از حضور میهمانان و خادمین کتاب و کتابخوانی و کتابداران قدر دانی کردند. شمس الله فلاح از تاسیس کتابخانه ویژه نابینایان برای غرب استان البرز در آینده نزدیک خبر داد و گفت ، در تلاش هستم این کتابخانه در شهر جدید هشتگرد ساخته شود . وی با قدر دانی از اهتمام ویژه فرماندار ساوجبلاغ و شهرداران این شهرستان در احداث کتابخانه های عمومی و بالا بردن میزان و سرانه مطالعه برای مردم شهرستان قدر دانی کرد . فلاح ازراه اندازی یک واحد کتابخانه سیار برای روستاهای فاقد کتابخانه درشهرستان خبر داد و گفت : سطح مطالعه ما در استان 28 هستیم و در کل کشور 8 این رتبه خوبی است ولی باید سطح مطالعه را برای مردمان افزایش دهیم . مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز از همه مسئولین خواست در مسئله مطالعه و ایجاد فضا برای مردم کمک کنند . وی افزود : اعتقاد دارم درافزایش مطالعه باید همه دست به دست هم بدهیم تا علاوه بر افزایش سطح مطالعه ، کتاب را به خانه ها ی ببریم کودکان را علاقمند به مطالعه کنیم در این صورت شاهد کاهش ناهنجاری در جامعه خواهیم بود. فلاح از مدیران خواست تا در زمینه ایجاد ایستگاه مطالعه در درتمام قسمتها اعم از پارک ها ، فضای اداری ، تاکسی ها و وسائل حمل و نقل درون و برون شهری استفاده شود و از کارشناسان ما در امور کتاب خانه بهره ببرید و با آنان در خصوص ایجاد چنین فضا هایی مشورت بگیرید. فلاح از راه اندازی سه کتابخانه در بخش چهارباغ خبر داد و گفت شرایط کتابخوانی و کتابخانه در شهرستان ساوجبلاغ بسیار مطلوب است .
در این همایش از 18 نفر از فعالان و خادمان کتاب و کتابخوانی شهرستان ساوجبلاغ تقدیر به عمل آمد ،در پایان این مراسم از دوکتاب سفیر عشق و یاس سفید به نویسندگی رقیه ابراهیمی و شاعران انجمن یاس رو نمایی شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود