29 آبان 1391
شماره خبر: 15351

همایش یاوران حسینی در مدارس استان البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

همایش یاوران حسینی در مدارس استان البرز برگزار شد

سپیدار آنلاین: همایش یاوران حسینی با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز، به صورت متمرکز در دبیرستان شهید شرافت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان کرج برگزار شد.
همایش یاوران حسینی با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان البرز و شهرستان کرج، مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و شهرستان و جمعی از دانش آموزان دختر پیش از ظهر دوشنبه در دبیرستان شهید شرافت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان کرج برگزار شد. این همایش به همت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان کرج و برنامه عتبات عالیات برای حضور در مدارس به صورت متمرکز در این مدرسه برگزار شد. همایش یاوران حسینی امروز همزمان در تمامی مدارس استان البرز برگزار و پاکت هایی برای جمع آوری کمک به عتبات عالیات در بین دانش آموزان و فرهنگیان پخش شد. در همایش یاوران حسینی در ابتدا زیارت عاشورا توسط مداحان خوانده شد و سپس مسئولان به سخنرانی در خصوص واقعه عاشورا و رسالت آموزش و پرورش در حفظ نهضت حسینی پرداختند.
حفظ دین مهمترین درس نهضت عاشورا است
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با اشاره به درسهای نهضت عاشورا، گفت: مهمترین درس نهضت عاشورا حفظ دین است و امام حسین (ع) برای تحقق هدف والایش در این راه جان و مال و خانواده خود را قربانی کرد. نور الله حسینی در ادامه افزود: واقعه کربلا در سال 61 هجری قمری اتفاق افتاده است اما تمامی 124 هزار پیامبر فرستاده خدا ماموریت داشتند به امت و اوصیای خویش این واقعه را خبر دهند. وی اظهار داشت: تمامی برنامه های امام حسین(ع) در راستای تحقق وظیفه الهی بود و نهضت عاشورا بزرگترین الگو و نمونه برای عمل به وظایف دینی و شرعی است. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز تصریح کرد: حادثه کربلا یک مسئله فکری و علمی است و بزرگترین درسش حفظ دین است.
غفلت و بی بصیرتی بزرگترین آفت کربلا بود
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: با نگاهی به تاریخ و اتفاقات پیش روی اهل بیت علیهم السلام نکته ای قابل تامل نمود پیدا می کند که واقعه عاشورا را رقم زد. اکبر حلیمی بی بصیرتی و غفلت را آفت بزرگ در رخداد واقعه کربلا خواند و گفت: با وجود ارسال 18 هزار نامه از سوی کوفیان برای امام حسین (ع) مبنی بر اینکه "ما پیشوا نداریم دعوت ما را بپذیر" باز هم واقعه کربلا با تعداد اندک یاران امام حسین (ع) اتفاق افتاد. وی ادامه داد: دانش آموزان امروز با بصیرت خود باید امام زمان خویش را بشناسند و بدانند رسالتشان در این زمانه چیست. حلیمی تصریح کرد: دشمن در طول 33 سال تمامی حربه های خود را برای براندازی این انقلاب و این نهضت عاشورایی به کار برد اما مردم با بصیرت و پیروی از راه امام حسین (ع) تمامی این توطئه ها را خنثی کردند. مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: این حربه ها بر هر کشور دیگری وارد می شد به طور قطع آن کشور از هم فرو می پاشید. وی خطاب به دانش آموزان گفت: امروز شما راه دشواری پیش رو دارید که جز با توکل بر خدا و تاسی از راه امام حسین (ع) به آسانی به دست نخواهد رسید.
آشنایی نسل جوان با اهل بیت رسالت آموزش و پرورش است
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان کرج در همایش یاوران حسینی مهمترین رسالت آموزش و پرورش را آشنایی نسل جوان با اهل بیت علیهم السلام خواند و گفت: دغدغه اقدامات فرهنگی و مذهبی به جهت حضور نسل جوان و آینده ساز در مجموعه آموزش و پرورش بیش از سایر مجموعه ها است. علی حجرگشت اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهم در این عرصه برگزاری همایش یاوران حسینی و کمک دانش آموزان و فرهنگیان در بازسازی عتبات عالیات است که علاوه بر تاثیر مادی تاثیرات مثبت معنوی را در پی دارد. وی ادامه داد: در سالهای گذشته نیز این برنامه اجرا می شد اما امسال به درخواست ستاد بازسازی عتبات همایش یاوران حسینی را به صورت متمرکز در یک روز خاص در تمامی مدارس استان برگزار کردیم. حجر گشت تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات بعد از سقوط صدام به دستور مقام معظم رهبری بازسازی عتبات عالیات بود و تمامی پیشرفت ها در این زمینه اول به یاری ائمه و بعد به همت و تلاش همه افراد سهیم بوده است. مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان کرج تاکید کرد: دانش آموزان باید بدانند که یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش دغدغه های مذهبی است و آنها باید ما را در دست یابی به اهداف یاری کنند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود