18 آذر 1394
شماره خبر: 154358

نمایش «یک زندگی بهتر» به جشنواره تاتر بین المللی فجر راه یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نمایش «یک زندگی بهتر» به جشنواره تاتر بین المللی فجر راه یافت


با تلاش هنرمندان تاتر کرجی نمایش «یک زندگی بهتر» به جشنواره تاتر بین المللی فجر راه یافت.
محمدرضا مرتضوی کارگردان نمایش یک زندگی بهتر اظهار کرد: این نمایش به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد داستان خانواده ای است که می خواهند از رفتن پدر خانواده به جنگ استفاده بهتری کنند.
وی با اشاره به کارنامه هنری این نمایش در جشنواره استانی استانی البرز، گفت: در جشنواره استانی، نمایش یک زندگی بهتر، برنده ۴ جایزه، بازیگری اول مرد با بازی حمید رضا معدنکن، بازیگری اول زن با بازی سحرناز عباس زاده و جایزه دوم در بخش کارگردانی و نویسندگی شده است. این کارگردان در ادامه با تاکید بر اینکه این نمایش به جشنواره بین الملی فجر راه یافته است و تمرینات از اوایل آذر ماه با عوض شدن یک بازیگر مرد شروع شده است، گفت: کارگردانی و طراحی صحنه دستخوش تغییراتی خواهد شد و از شکل ناتورالیسم محض به سمت ناتورالیسم انتزاعی می رود. وی در پایان گفت: نمایش یک زندگی بهتر بعد از جشنواره استانی اجرای عموم داشته است و احتمال خیلی کمی وجود دارد دوباره اجرا برود اگر بنا به اجرای مجدد باشد منتظر بسته شدن جدول فجر می مانیم. سعید دشتی بازیگر این نمایش نیز در گفتگو با مهر از آمدنش به این نمایش با دستانی پر خبر داد و گفت: بعد از جشنواره استانی پیشنهاد بازی در این نمایش به من داده شد در این نمایش با داستان خانواده ای که در شرایط نامناسب مالی قرار گرفته اند رو به رو هستیم آنها به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند تا زندگی بهتری را تجربه کنند. وی در خصوص کارکتری که قرار است نقش آن را بر عهده بگیرد، گفت: این کارکتر بسیار شوخ طبع است و تنها کسی است با وجود شرایط خانواده حال خوبی دارد، یک نامزد دارد که راز بین خودشان را از سر سادگی فاش می کند. دشتی در ادامه گفت: شخصیت پردازی ها در این نمایش بسیار درست است ایده های در ذهن دارم که در طول تمرینات عملی خواهد شد و با دست پر در این نمایش حضور پیدا خواهم کرد. در ادامه سحرناز عباس زاده که پیشتر در جشنواره تاتر استانی البرز برنده جایزه بازیگری اول زن شده است در گفتگو با مهر گفت: نمایش زندکی بهتر، داستان خانواده درد کشیده از آثار جنگ است که در شرایط نامناسب مالی به سر می برند. این بازیگر در مورد کارکتری که قرار است بازی کند، گفت: کارکتر «فاطمه» مادر خانواده است که می خواهد سر و سامان دادن فرزندانش را ببیند. عباس زاده گفت: برای جشنواره فجر سعی کردم تحلیل های بیشتر از این کارکتر داشته باشم و به ریشه های زیرین فاطمه بپردازم. وی در پایان افزود: از ویژگی‌های تاثیر گذار کارکتر فاطمه نماد زن ایرانی بودنش است بسیار راسخ و با مقاومت زندگی را حفظ می کند، و امیدش را از دست نمی دهد.
در پایان گفتنی است؛ بازیگران این نمایش حمید رضا معدنکن، رضا رباط جزی، سحرناز عباس زاده، دنیا رحیمی و سعید دشتی است. کارگردانی و طراح این اثر محمد رضا مرتضوی و نویسنده این مسعود هاشمی نژاد است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود