2 آذر 1391
شماره خبر: 15503

سوگواره حسینی در کانون پرورش فکری البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

سوگواره حسینی در کانون پرورش فکری البرز برگزار شد

سپیدار آنلاین: به مناسبت شهادت نوجوان کربلا، سوگواره محرم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز و شمار زیادی از کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری البرز برگزار شد.
آیین سوگواری محرم به مناسبت گرامیداشت نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع) با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان، کارشناسان و مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز ظهر چهارشنبه در کرج برگزار شد. در سوگواری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری البرز، فعالیت های مختلفی از جمله قصه گویی در معرفی وقایع محرم، شعر خوانی ویژه، نوحه خوانی و مدیحه سرایی، اجرای سرود ویژه توسط نوجوانان و... اجرا شد. هم چنین کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این مراسم با قرائت بیانیه ای جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را در کشتار کودکان و نوجوانان و غیر نظامیان غزه محکوم و همدردی خود را با آنان اعلام کردند.
سوگواره محرم کودکان و نوجوانان را با هدف قیام عاشورا آشنا می کند
مسئول مرکز مجتمع آفرینشهای هنری کانون پرورش فکری البرز در این آیین با اشاره به اینکه این سوگواره برای سومین سال متوالی برگزار می شود، اظهار داشت: هدف از این سوگواره آشنایی هر چه بیشتر آینده سازان استان البرز با فرهنگ عاشورا و علل قیام سالار شهیدان امام حسین (ع) و نقش سازنده نوجوانان کربلا است. میترا فرهادیان گفت: کانون پرورش فکری هر سال در ایام محرم ویژه برنامه هایی را برای آشنایی هرچه بیشتر اعضا با محرم و قیام عاشورا برگزارمی کند و در سال جاری به همین منظور مسابقه عکاسی ادبی و مذهبی ترتیب داده است. وی افزود: به مناسبت گرامی داشت ماه محرم با هدف تبیین اندیشه های امام حسین (ع) و اشاعه فرهنگ عاشورایی در دو قالب ادبی و هنری و به منظورنکوداشت نویسندگان، شاعران و هنرمندانی که در زمینه اهل بیت (ع) فعالیت می کنند، اولین مسابقه عکاسی و ادبی با موضوع آیین ها و مراسم مذهبی ماه محرم برگزار می شود. فرهادیان یادآور شد: این مسابقه در سطح کشور برگزار می شود و فراخوان آن نیز منتشر شده است.
تقدیر مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از فعالیتهای فرهنگی کانون پرورش فکری
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از مسئولان کانون پرورش فکری البرز با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که فرمودند "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است"، برگزاری این گونه مجالس و سوگواره های ویژه کودکان ونوجوانان را خوب و تاثیرگذار توصیف و تصریح کرد: یکی از دستگاه هایی که کار فرهنگی در عرصه کودکان و نوجوانان را با جدیت در سطح استان پیگیری می کند، کانون پرورش فکری است. سید عباس مسعودی تاکید کرد: کانون پرورش فکری به عنوان مرکزی که کودکان و نوجوانان زیادی با فعالیتهای آن در ارتباطند و تحت آموزشهای این مرکز قرار می گیرند، در رشد اخلاقی و انتقال آموزه های دینی نقش عمده ای دارد و باید از این ظرفیت به خوبی بهره ببرد. وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط کانون در مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، ماه محرم و... نقش این نهاد را در توسعه فرهنگ دینی بسیار موثر خواند و اظهار داشت: خادمان کودکان و نوجوانان خوا باید با توجه به وظیفه خطیری که بر عهده دارند جایگاه خود را ارزشمند بدانند و در ترویج بیش از پیش آموزه های دینی بکوشند. مسعودی گفت: کودکی و نوجوانی از سنین حساس عمر آدمی بوده و در صورتیکه با انتقال ارزشها و آموزه های دینی همراه باشد، در سلامت نسل آینده تاثیر به سزایی دارد. در سوگواری یاد شده، تمامی حاضران در ضیافت نذری میهمان امام حسین (ع) بودند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود