2 دی 1394
شماره خبر: 155137

30 اثر برتر اقدام پژوهی در ساوجبلاغ معرفی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

30 اثر برتر اقدام پژوهی در ساوجبلاغ معرفی شد


مدیر آموزش و پرورش ساوجبلاغ گفت : 30 اثر برتر اقدام پژوهی برای گسترش فرهنگ پژوهش در مدارس این شهرستان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.
عیسی بابالو افزود: اقدام پژوهی، یادگیری در عمل است زیرا فرد برای شناسایی، حل مسائل مربوط به کار و فعالیت های خود در محدوده های مدرسه و کلاس را انجام می دهد که این روند یک نوع تحقیق است. وی اظهار کرد: در اقدام پژوهی نقش اصلی بر دوش اقدام پژوه است که این مهم در مدارس بر عهده معلم و مدیر است که با مشارکت دانش آموزان ، همکاران و اولیاء و مربیان نسبت به اجرای آن اقدام می کند تا به شناخت عملی در آن موضوع دست پیدا کند. وی بیان کرد: در اقدام پژوهی راه های مختلف حل مساله ، تغییر وضعیت نامطلوب موجود به وضعیت مطلوب را در حیطه کاری مورد مطالعه و بررسی عملی قرار می گیرد که این حرکت معلم و مدیر در ایجاد انگیزه فعالیت های تحقیقاتی در بین دانش آموزان یک کلاس یا مدرسه از اهمیت بالایی برخور دار است. وی از اقدام پژوهی بعنوان یک دانش کاربردی یاد کرد و خاطر نشان شد: افرادی که در سیستم آموزشی به این مهم توجه دارند در واقع دانش کاربردی خود را غنی کرده و بر تغییرات عمل خود نظارت می کنند. بابالو با اشاره به اینکه در سال های اخیر به اقدام پژوهی در بین معلمان و مدیران مدارس توجه بیشتری شده ادامه داد: توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس به خصوص در بین دانش آموزان و اولیاء آنان نیاز به کارکردهای فرهنگی - آموزشی و حمایتی دارد.
وی گفت: اقدام پژوهی آثار ارزشمندی از جمله پیدا کردن مناسب ترین راه برای حل مسئله، نوعی آموزش حین خدمت ، دستیابی به نوآوری و دانش افزایی، روشی مناسب برای اصلاح وضع نامطلوب ، اجتناب از نخبه گرایی ، سبب رشد و بالندگی عمومی ، روش پاسخگویی عملی و منطقی به مسائل و کم کردن فاصله بین نظر و عمل را در مدارس به همراه دارد. مدیر آموزش و پرورش ساوجبلاغ گفت: تجلیل از آثار برتر در منطقه در واقع یک نوع هدایت عملی و ایجاد انگیزه در بین معلمان ، مدیران ، دانش آموزان و اولیا و مربیان به سوی فعالیت های اقدم پژوهی است. شهرستان ساوجبلاغ با 43 هزار دانش آموز و 2 هزار و 700 معلم در 35 کیلومتری غرب کرج قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود