6 آذر 1391
شماره خبر: 15574

صحنه بصیرت عاشورایی تابلوی جاودان در مسیر کاروان انسانیت است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

صحنه بصیرت عاشورایی تابلوی جاودان در مسیر کاروان انسانیت است

سپیدار آنلاین: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: صحنه بصیرت عاشورایی تابلوی جاودان در مسیر کاروان انسانیت در طول تاریخ است.
حجت الاسلام محمدرضا معینی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: صحنه بصیرت عاشورایی بعنوان یک تابلوی جاوید در مسیر کاروان انسانیت در طول تاریخ قرار گرفته تا هیچ انسان آزادی خواه و هیچ جامعه جویای حقی در کره خاکی، از مسیر صحیح زندگی منحرف نشود و به بیراهه نرود. وی گفت: عاشورا در واقع یک حادثه تاریخی تلخ نبوده بلکه عصاره مکاتب وحیانی و الهی از آدم تا خاتم است. وی با اشاره به اینکه عاشورا تجسم کمال عبودیت است افزود: تمام مائده های آسمانی حضرت حق در عاشورا جلوه گری می کند. حجت الاسلام معینی تصریح کرد: عاشورا محیطی به گستره جهان هستی است و بر همین اساس در جای جای این جهان هستی نمادی از حرکت عاشورائیان را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه عاشورا هرگز رنگ نمی بازد گفت: علت جاوید ماندن عاشورا را باید در طنین همیشه جاوید حنجره حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) جستجو کرد همان لحظه ای که فریاد آزادگی و انسانیت را برآورد. وی تاکید کرد: شناخت امام زمان (عج) و پیروی بی چون و چرا از ولی فقیه بعنوان یک اصل مسلم فرهنگ عاشورایی در حرکت عاشورائیان تبلور یافته است. معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی البرز گفت: عاشورا هدیه ای الهی به تمام بشریت در طول تاریخ بوده و بر همین اساس است که وقتی عاشورا در هر سال فرا می رسد گویی خون حسین(ع) در رگ های همه عالمیان جریان می یابد و مانند یک موج عظیم ، ملت ها را به جوش و خروش درمی آورد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود