6 آذر 1391
شماره خبر: 15582

میدان نبوت کرج گزینه اول برای احداث سینما هجرت است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

میدان نبوت کرج گزینه اول برای احداث سینما هجرت است

سپیدار آنلاین: مدیرکل حوزه هنری استان البرز گفت: گزینه اول پیشنهادی حوزه هنری برای ساخت سینما هجرت جدید در کرج، میدان نبوت است.
عبدالحمید قره داغی در خصوص سینما هجرت کرج و صحبت های مطرح در خصوص تخریب آن گفت: سینما هجرت یکی از قدیمی ترین سالن های نمایش استان است که بحث بازسازی و تجهیز آن در دستور کار حوزه هنری بود. وی افزود: به منظور اجرای طرح تعریض خیابان شهرداری در این منطقه تخریب این سینما در دستور کار قرار گرفت اما شرط اجازه تخریب این سینما احداث سینمای جدید در کرج است. وی گفت: در خصوص واگذاری زمین و ساخت سینمای جدید وعده های خوبی داده می شود اما متاسفانه هیچ کدام جامه عمل نمی پوشند. قره داغی تاکید کرد: سهم استان در سرانه فضای نمایش و سینماها بسیار کم است از این رو تخریب این سینما تا ساخت و جایگزینی سینمای جدید امکان نخواهد داشت.
سهمی از امنیت اجتماعی ریشه در فضاهای فرهنگی هنری دارد
وی با بیان اینکه سهم زیادی از امنیت اجتماعی ریشه در گستردگی فضاهای فرهنگی و هنری و تجهیز و به روز بودن آنها دارد گفت: باید برای افزایش سرانه های فرهنگی و هنری استان تلاش کنیم چرا که در حال حاضر جایگاه خوبی در این مقوله نداریم. مدیرکل حوزه هنری استان البرز افزود: حوزه هنری در کل کشور 110 سالن سینما دارد که 85 سالن فعال هستند و بیشترین سهم مربوط به تهران و اصفهان و شیراز است. وی گفت: متاسفانه سهم حوزه هنری البرز از این 110 سالن تنها یک سالن رو به تخریب است و این واقعا برازنده یک استان با جمعیتی بالغ بر دو و نیم میلیون نفر نیست.
بعید است سینما سپنتا امسال و سال دیگر به بهره برداری برسد
قره داغی در خصوص مجموعه سینما سپنتای کرج نیز اظهار داشت: علی رغم وعده و وعیدهای زیادی که داده می شود بعید به نظر می رسد که مجموعه سینمایی سپنتا نیز تا پایان امسال و سال آینده به بهره برداری برسد چرا که این پروژه با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کند. وی با تاکید بر اینکه تا زمان واگذاری زمین و احداث سینمای جدید اجازه تخریب سینما هجرت داده نمی شود گفت: گزینه اول پیشنهادی ما به شهرداری برای احداث سینمای جدید میدان نبوت کرج و گزینه های بعدی میدان جمهوری و میدان شهدا است.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود